Zondag 26 februari 2023: Florida City/Homestead - Everglades NP - Florida City/Homestead

27 februari 2023 - Homestead, Florida, Verenigde Staten

Goodmorning ❤️ Een rustige avond gehad en heerlijk geslapen 😊

Vanuit ons hotel is het 20 minuten rijden naar de Everglades Alligator Farm!  Wij zijn naar de oudste en bekendste Alligator boerderij van Zuid-Florida geweest en deze boerderij ligt bij de ingang van het Everglades National Park. Zij hebben hier 2000 alligators!!! Daarnaast hadden ze er verschillende dieren zoals slangen, schildpadden, bobcats, emoes, stekelvarken, leguanen, apen, papegaaien, uilen, baby alligators, albino alligator en krokodillen (Amerikaanse, Aziatische en Afrikaanse). Wij moesten een uur wachten voordat we op de airboot (moerasboot) konden en hebben ons dan ook prima vermaakt!

image3

Rond 11.15 uur gingen we op de airboat.  Wat een belevenis. Onze tourguide was Psycho Paul 🐊 Echt een super leuke humoristische man. Wij zaten vooraan op de boot en dat hebben wij geweten 💦😂 Wij hebben naast de alligators op de farm ook veel alligators in het moeras zien liggen. Wanneer je bij de Everglades bent is dit echt een must do 🐊🇺🇸🐊🇺🇸 en deze farm is TOP!

image2

Rond lunchtijd hebben de alligators op de farm honger en worden ze gevoerd. Hier mochten wij bij zijn en werd er informatie gegeven over hoe de alligators op de farm leven en hoe de alligators in het wild leven. Het was een super leuke ochtend 🐊🤩

image1

Hierna hebben wij even geluncht en zijn wij doorgegaan naar Everglades NP. De 1e trail die we hebben gelopen is de Anhinga Trail en daarna de Gumbo Limbo Trail. Hier hebben we veel natuur, schildpadden, hagedissen, verschillende vogels en een paar alligators gezien. Er waren hier niet zoveel alligators als in of bij de farm. Gelukkig hadden wij er toch al genoeg gezien 😂🐊

image0

Voor het avondeten zijn wij naar Mamma Mia Pizzeria in Homestead gegaan. De pizza’s waren heerlijk, maar zoals jullie kunnen zien iets te veel … Fleur had deze Italiaan gevonden op tripadvisor en had een hele goede beoordeling.  Wij kunnen dit zeker beamen 🍕😊 Het restant van de pizza’s kregen we mee dus morgen hebben we weer een lekkere lunch.

image4

Het was weer een dag om nooit te vergeten! GEWELDIG 🇺🇸🤩💛

1. Sandra Daalen:
    27 februari 2023
    Leuke foto's weer. Zo te lezen weer een leuke, fijne en gezellige dag. Alligatorfarm is echt leuk om te doen en op zo'n boot ook een geweldige en aparte ervaring.
  2. Fam. Rijpsma:
    Moerasboot was echt top 🤩🇺🇸
  3. Kees van den Aardweg:
    27 februari 2023
    Wat ‘n belevenissen op deze dag, zóveel verschillende dieren bij elkaar zie je voorlopig niet meer zo gauw. En die airboat, ik was de naam vergeten, het einde!
  4. Fam. Rijpsma:
    Ja de airboat tour was echt GEWELDIG 💦🤩
  5. Annelies:
    27 februari 2023
    Mooi te zien en te lezen dat jullie de dagen optimaal benutten. Wat hebben jullie al veel gedaan en gezien 🥰
  6. Fam. Rijpsma:
    28 februari 2023
    Ja Annelies wij hebben veel gedaan en gezien, maar vooral GENOTEN van en met elkaar ❤️🤩🇺🇸
  7. Marco Esther Julia en Mees:
    27 februari 2023
    Wat een heerlijke verhalen om te lezen! Ik kwam er vandaag achter dat jullie blog in de spambox terecht was gekomen. Ik had dus lekker veel te lezen vandaag!
    Veel plezier nog samen!
    X Es
  8. Fam. Rijpsma:
    28 februari 2023
    Ja dan heb je inderdaad nog veel “moeten” lezen!!zo reis je een beetje mee! Het is hier echt GEWELDIG 🇺🇸❤️🤩☀️