Zaterdag 25 februari 2023: Fort Myers - Naples - Florida City/Homestead

26 februari 2023 - Homestead, Florida, Verenigde Staten

Goedemorgen vanuit Fort Myers. Het hotel wat we hadden was niet zo geweldig, maar dat wisten we op voorhand omdat er door de orkaan nog weinig beschikbaar was. Op tijd uit bed, uitchecken en ontbijten. Dit keer bij IHOP.  Het was een flink ontbijt waar we wel even op konden teren! Het was weer heerlijk 🥰

image3

Vanuit Fort Myers zijn wij naar Six Mile Cypress Slough Preserve gereden. Een Slough is een lang, smal wetland met langzaam stromend zoet water. Het hele reservaat bestaat uit meer dan 3.500 hectare aan vermengde wetland- en hooglandecosystemen. Het uiterlijk van de Slough verandert met de seizoenen van droog (oktober t/m mei) tot nat (juni t/m september). Tijdens de regenachtige tijd van het jaar vangt de Slough regenwater op en filtert het langzaam op weg naar Estero Bay. Dieren die zijn aangepast aan het leven in wetlands, zoals alligators, schildpadden, otters en vogels, leven het hele jaar door in de Slough. Bovendien gebruiken veel soorten trekvogels de Slough als rustplaats en voer. Hier hebben wij een mooie trail kunnen lopen (Upper loop & Lower loop) van ca. 2 km en een flinke slang gezien! Een mooie rustige board walk route. Zeker een aanrader om te doen als je in de buurt bent 🤩🤩

image4

Aan de Golf van Mexico in het zuidwesten van Florida ligt Naples. Naples staat bekend om zijn luxe winkels, kunst en cultuur.  Binnen een uur rijden van Napels ligt Marco Island . Dit deel van de Westkust is flink getroffen door de orkaan. Gelukkig zijn hier de huizen bijna allemaal gebouwd van steen dus de schade aan de huizen valt mee. We zijn eerst naar de pier van Naples gegaan daar konden wij maar een klein stukje op! De rest was verwoest … Het strand is wit en heel mooi 🤩 Hier zijn we even gebleven.

image7

Daarna nog even het stadje bekeken. Wat een luxe winkels en rondom staan schitterende villa’s en luxe restaurantjes!

image6

Het is inmiddels alweer 14.30 en tijd om te lunchen. Op naar de Walmart voor brood en beleg, zodat we dit onderweg konden opeten. Wij reden door de Big Cypress National Preserve grenzend aan Everglades Park over Tamiami Trail East. Hier hebben wij nog gestopt bij H.P.  Williams Roadside Park. Dit was een board walk waar enkele alligators lagen te zonnen 🐊☀️😂

image2

Daarna zijn wij nog doorgereden naar Kirby Storter Roadside Park. Het is op dit moment erg droog weer en volgens de Parkranger zouden hier veel slangen liggen … Wij hebben de trail van ca. 2 km gelopen, maar geen 🐍 gezien! Het was enorm warm 🥵 Dus na deze wandeling zijn we lekker in de auto gestapt en doorgereden naar ons hotel!

image1

Dit hotel was prima met een heel vriendelijk ontvangst 👌🏼 en volgens Job het beste hotel in de omgeving (volgens tripadvisor)! Hier blijven we 2 nachten 🇺🇸😍

Travelodge Florida City/Homestead

Gelukkig konden wij hier wassen en hebben wij voordat wij zijn gaan eten alle was gewassen! Daarna nog snel wat gegeten, het reisverslag bijgewerkt en tijd om te gaan relaxen 😎 Wat is het toch fijn om in februari in het zonnetje te zijn ☀️🇺🇸 ❤️

1. Moon:
    26 februari 2023
    Wat een prachtige verhalen, belevenissen en foto’s! Geniet maar lekker lieverds! 😘
  2. Fam. Rijpsma:
    Ja zo leuk Simone en we genieten volop 🇺🇸🐊🤩☀️
  3. Edwin Erhardt:
    26 februari 2023
    Altijd lekker om in de winter in het zonnetje te zijn. Geniet maar lekker van die Februarizon want hier schijnt ze ook, maar hier is het maar 7 graden. Lekker relaxen daar!!! 🌴☀️😘
  4. Fam. Rijpsma:
    27 februari 2023
    Ja dat zal wel weer even wennen zijn als wij weer in Nederland zijn … Maar nu genieten van het moois hier 🇺🇸🤩☀️
  5. Sandra Daalen:
    26 februari 2023
    Leuk verhaal weer. Echt top, dat jullie nu lekker in de zon kunnen liggen. Heerlijk even 2 dagen relaxen. Geniet ervan😊
  6. Fam. Rijpsma:
    Het was weer heerlijk ☀️💦🐊🇺🇸
  7. Petra:
    26 februari 2023
    Even lekker 2 dagen op dezelfde plek is ook heerlijk. Geniet maar lekker van het zonnetje.
  8. Fam. Rijpsma:
    Wederom GENOTEN 🐊🇺🇸🤩☀️💦