Woensdag 22 februari 2023/ Ocala National: Forest - Crystal River - New Port Richey

23 februari 2023 - New Port Richey, Verenigde Staten

Vanmorgen zaten we allemaal om 07.30 uur aan het ontbijt. Wederom een uitstekend hotel met een heerlijk ontbijt! Nog even kunnen face-timen met mam & Loes. Zo fijn om hun weer even te hebben gezien en gesproken ❤️

Daarna alles weer ingepakt en uitgecheckt en op naar Rainbow Springs State Park (Dunnellon). Het is ongeveer 45 min. rijden. Echt een schitterend park met natuurlijke waterbronnen in de Rainbow rivier. Zo mooi blauw en helder 🤩 We hadden besloten om eerst een trail te gaan lopen van ca. 4 km (nu het nog niet zo warm was). De trail loopt door tuinen met veel schaduw en er staan veel azalea's, eiken en magnolia's. De loopbruggen lopen langs watervallen en een natuurpad. Ook hebben we veel eekhoorntjes, vlinders en vogels gespot. Het was een heerlijke wandeling op de vroege morgen door de natuur. Na de trail hebben wij nog heerlijk gezeten bij de Rainbow rivier. Het was een mooie ochtend en leuk om een keer te hebben gezien! Voordat we door zouden gaan naar Crystal River hebben we nog even geluncht in Rainbow Springs State Park 🤩

image0

Vanaf Dunnellon was het ongeveer een uurtje rijden naar Crystel River. Crystal River ligt aan de westkust van Florida en is een van de beste plekken ter wereld om een Manatee (zeekoe) te zien.

image3

De Caribische zeekoe is de grootste soort van de zeekoeien die er wereldwijd leven. Ze leven onderwater en worden ongeveer drie meter lang. Het zijn beschermde dieren in Florida! Het was een zonnige en warme middag dus een middagje op het water zou heerlijk zijn! Wij hebben een paar uurtjes kunnen kayakken vanuit Kings Bay in Crystal River en hebben een manatee gespot! Wat is kayakken leuk en zeker in zo’n mooie omgeving! GENOTEN 💦💛🤩☀️

image1image2

Na deze super leuke middag zijn we weer in de auto gestapt om richting onze overnachtingsplaats in New Port Richey te gaan. We waren er rond 18.00 uur. Bij het inchecken vonden wij het er allemaal “apart” uitzien. We moesten met de auto ergens achterin staan waar ook de kamers lagen. Het stonk er en het was gribus omgeving (rare mensen en wietlucht). Wij voelden er ons niet veilig! Al snel hadden wij besloten om weer uit te checken en bij Taco Bell wat te gaan eten. Tijdens het eten zijn wij op zoek gegaan naar een ander hotel in New Port Richey. Gelukkig vonden wij nog een goed hotel in een betere omgeving! Wij zijn weer lekker opgefrist en we gaan straks (veilig) slapen 💤 💤

Het was een heerlijke, zonnige en sportieve dag 🇺🇸🤩💦☀️

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Edwin Erhardt:
    23 februari 2023
    Wow wat een mooi park en leuk om te kajakken! Was het niet mogelijk om te snorkelen tussen de zeekoeien? Heb ik een keer op tv gezien, erg mooi.
  2. Fam. Rijpsma:
    24 februari 2023
    Ja het kayakken was echt leuk! Ja snorkelen kon ik maar wij wilden liever kayakken om wat meer te kunnen zien van Crystal River 💦☀️😘
  3. Petra:
    23 februari 2023
    Mooi daar zeg! Maar goed dat jullie toch voor een ander hotel hebben gekozen. Veel plezier vandaag weer.
  4. Fam. Rijpsma:
    24 februari 2023
    Ja dat hotel was echt vreselijk en dat is nog zacht uitgedrukt! Gelukkig hadden we nog een leuk en goed hotel kunnen vinden! Vandaag weer een heerlijke dag gehad 🇺🇸💛😘
  5. Annelies:
    23 februari 2023
    Wat een prachtige reis, jullie zijn heel actief en zien veel.
    Heel goed dat jullie voor een ander hotel hebben gekozen.
    Enjoy ❤️
  6. Fam. Rijpsma:
    24 februari 2023
    Ja wij zien en doen veel, maar maken wel bewuste keuzes van wat we echt willen doen! We genieten intens Annelies, dank je wel ❤️🇺🇸😘
  7. Charnelle:
    23 februari 2023
    Wat een prachtige omgeving en jullie hebben leuke foto's gemaakt. Weer veel plezier voor morgen <3
  8. Fam. Rijpsma:
    24 februari 2023
    Ja het is hier echt heel mooi Charnelle en vandaag was het weer zo mooi 🇺🇸💦☀️💛
  9. Kees van den Aardweg:
    23 februari 2023
    Wat ‘n sportieve dag hebben jullie weer achter de rug en mooi dat alles volgens planning verloopt. Maar wat ‘n tegenvaller dat shabby hotel, dat verwacht je toch niet? Maar gelukkig eind goed, al goed. Enne.... hebben jullie ook een echte rustdag gepland of vinden jullie dat zonde van de tijd? Ik merk dit natuurlijk op vanuit mijn leeftijd perspectief 😂 Allemachtig, achtentachtig!
  10. Fam. Rijpsma:
    24 februari 2023
    Ja het was een super dag! Het is hier zo mooi dus inderdaad zonde om hier op het strand te gaan liggen! Maar naar ons gevoel valt het best mee! We maken bewuste keuzes want er is zoveel te zien en te doen! Ja maar jullie zijn ook altijd heel actief en een hele mooie leeftijd. Je zou het jou niet geven Ome Kees! Geniet maar lekker van onze reis mee 🇺🇸❤️🤩😘
  11. Sandra Daalen:
    23 februari 2023
    Wat een mooie tocht hebben jullie gedaan en wat een leuke foto's gemaakt. Fijn, dat jullie een ander hotel hebben gevonden
  12. Fam. Rijpsma:
    24 februari 2023
    Ja het was ontzettend mooi en leuk om te doen San! Het hotel was echt helemaal niets en ik ben blij dat we snel iets anders hadden gevonden! Met gierende banden weg daar 🤣🤣🤣
  13. Kees van den Aardweg:
    24 februari 2023
    Het is zo fijn dat jullie al op veel jongere leeftijd met die mooie reizen konden beginnen. Het grote verschil met die van ons is dat jullie het allemaal zelf uitstippelen en heel goed voorbereiden en wij vaak groepsreizen maakten. Dat was een bewuste keuze en we hebben daar ook altijd erg van genoten. En dank voor het compliment mbt mijn leeftijd. Die is er mede oorzaak van dat wij het prettig vinden dat alles voor ons tijdens langere reizen geregeld wordt.
  14. Fam. Rijpsma:
    24 februari 2023
    Ja dat zal zeker wel anders zijn dan toen jullie de reizen gingen maken! Het voordeel van zelf regelen is dat je zelf alles kan uitstippelen en bepalen wat je graan wil doen! Het is wat werk, maar erg leuk om te doen 🤩🇺🇸☀️
  15. Mascha Frencken-Roel:
    8 maart 2023