Dinsdag 28 februari 2023: Key West - Key Largo - Miami

1 maart 2023 - Miami, Florida, Verenigde Staten

Gisteravond hadden we veel gelopen en gezien van Key West.  Hier een kleine impressie van Key West by night 🎑🌖en de bekende Sloppy Joe’s Bar!

0F339C65-680D-4DC1-80F6-E5A576C33389

Moe maar voldaan zijn wij lekker gaan slapen op een schitterende locatie aan de haven van Key West en weer heerlijk wakker geworden 🇺🇸😍💦

98DDF5C7-CDA7-4F3D-85A5-CD5B46D78A00

Na een rustig ontbijt met een view rijden wij richting Key Largo waar we om 13.00 een glasbodem tour hadden gepland. Onderweg hadden wij nog een lekkere kop koffie van Dunkin’ Donuts genomen en wat foto’s gemaakt van de Overseas Highway!

05BAB514-9EBA-4789-9E2D-7671951B2B5A

Snel daarna zagen wij in de verte vooral rook 💨 op de brug (Dante B. Fascell Bridge) en nog geen 5 minuten later stonden wij stil … Veel politie auto’s, ambulances en brandweerwagens raasden de file voorbij! Hank heeft meteen gebeld naar de glasbodem tour om deze te verzetten naar 16.00 uur. In de tussentijd contact gezocht met het thuisfront. Helaas kregen wij (o)pa en (o)ma Rijpsma niet te pakken ... Paul was bij mij dus konden wij even videobellen en hun de mooie uitzichten laten zien van Key West! 20Wij hebben uiteindelijk bijna 3 uur stilgestaan omdat de Overseas Highway in beide richtingen tijdelijk afgesloten was. Een dubbeldekkerbus die 60 passagiers naar Key West vervoerde, vloog in brand langs The Long Key Bridge, ook wel bekend als de Dante B. Fascell Bridge, die Long Key en Conch Key met elkaar verbindt. Gelukkig zijn alle passagiers veilig uit de bus gehaald!

99DE3B04-2582-48A1-B033-DD397451E03E

Rond 13.45 uur konden wij eindelijk doorrijden en richting de tour waar we rond 16.00 op de glasbodem boot zijn gestapt. In Florida vind je op bepaalde plaatsen langs de kust uitgestrekte koraalriffen. De meest bekende is de John Pennekamp Coral Reef State Park in Key Largo. Hier zijn wij dan ook met de boot naar toe gevaren. De koraalriffen 🪸🐠🪸zijn om meerdere redenen belangrijk. Ten eerste bieden ze beschutting, eten en voortplantingsmogelijkheden voor diverse soorten vissen en planten. Ten tweede is het koraalrif een soort natuurlijke stormkering en beschermt daarmee de kust tegen onder andere erosie. Daarnaast is het koraalrif een belangrijke economische rol. Toeristen (zoals wij) willen de koraalriffen van dichtbij zien. De koraalriffen zijn daadwerkelijk heel mooi, maar op de foto niet goed kunnen vastleggen. Helaas weinig vissen of andere dieren kunnen zien 🪸 🐠

CA6A0CDB-8B51-4649-A197-42B9EE265ECC0BC9520C-CC9D-4060-BCAC-6FD4D336F963

Vanuit Key Largo was het 1 uur en 30 minuten rijden naar Miami. Tussentijds nog even gestopt bij de Walmart voor wat boodschappen voor de komende dagen in het appartement. later als gepland komen wij Miami binnen. Dit keer hebben wij wel de tolweg genomen …

B093F421-D7DF-46E1-87B8-3A4384E70A15

Wat een enorme stad 🏙️ 🤩 en een drukte met al die wegen. Wij doen het Hank niet na om hier zo goed te rijden!! Eenmaal bij het appartement aangekomen kijken wij onze ogen uit. Een soort van Penthouse met uitzicht over de haven, wolkenkrabbers en het zwembad met iets verderop een bubbelbad. Kijken of wij nog tijd hebben om te gaan zwemmen/zonnen 💦😎😊

9A3F2EBB-C40B-406F-A2B1-ED84442951A2

Vanuit Brickell/Downtown gaan wij de komende dagen Miami ontdekken! Moe maar voldaan gaan wij lekker slapen  💤 🇺🇸 🤩

1. Douwe Rijpsma:
    1 maart 2023
    Wat een gave vakantie, ben best wel een beetje jaloers :-)
  2. Fam. Rijpsma:
    Ja het is ook SUPER! Jullie gaan dit vast ook een keer doen 🇺🇸🤩
  3. Kees van den Aardweg:
    1 maart 2023
    Het lijkt wel een grijs gedraaide grammofoonplaat wanneer ik zeg dat jullie een ontzettend mooie reis hebben met een en al afwisseling en alles goed gepland. Maar ja, met een brand onderweg kan je geen rekening houden, wel mooi dat je de trip met de glasbodem boot nog kon verzetten. En dan nu heerlijk relaxen in jullie fraaie penthouse met alles erop, eraan en eromheen. En de komende dagen weer veel andere dingen zien. Veel plezier.
  4. Fam. Rijpsma:
    2 maart 2023
    Ja tot op heden gaat alles volgens planning! Af en toe net even anders, maar alles wat we wilden doen is tot nu toe gelukt! Het is ook zo heerlijk! Vooral met een heerlijk temperatuurtje ☀️💦 Vandaag wederom een heerlijke en gezellige dag gehad in het verrassend mooie Miami 🇺🇸🤩❤️
  5. Sandra Daalen:
    1 maart 2023
    Leuk verslag weer en mooie foto's. Nu de komende dagen lekker relaxen in het appartement en nog veel gezelligheid en plezier met zijn allen. Heerlijk🥰
  6. Fam. Rijpsma:
    Ja nog even een paar dagen genieten in Miami 🇺🇸🤩
  7. Edwin Erhardt:
    1 maart 2023
    Leuk om iedere ochtend wakker te worden met jullie mooie verhalen en foto’s! Knap van Hank dat hij zo goed kan rijden in die drukte! Ik zou er niet aan moeten denken. 😱 Lekker slapen en nog veel plezier in Miami. 🌴☀️
  8. Fam. Rijpsma:
    Ja echt heel knap! Ik zou het ook niet kunnen … Vandaag GENOTEN van Miami 🇺🇸🤩