Woensdag 1 maart 2023: Miami

2 maart 2023 - Miami, Florida, Verenigde Staten

Ondanks dat het gisteravond erg laat was geworden waren wij vandaag toch rond 07.30 uur opgestaan! Wij hadden een snel ontbijtje op het balkon genomen en gekeken wat wij allemaal vandaag wilden zien en doen! Om 09.00 uur stonden wij  fris en fruitig klaar om Miami te gaan ontdekken 🇺🇸😎

Bij Brickell hebben wij de Metro-Mover genomen naar Bayfront Park. Deze Metro-Mover is voor iedereen gratis en rijdt in 3 richtingen/gebieden (Brickell, Downtown en OMNI. Echt een uitkomst in zo'n grote stad!

5A569EF7-54A6-4B97-99EA-EA54B4D4689F

Bij aankomst op Bayfront Park zien wij al de Freedom Tower (ook nog vanavond in het donker vastgelegd) 🤩

87117FEB-8CBC-40CA-AC8E-D394BDF67531

Vanaf Bayfront Park hebben wij de Hop on, Hop off bus genomen. De eerste stop is South Beach. Aan het begin van Miami Beach stonden de letters “Miami Beach” dus tijd voor een fotomomentje 🤣☀️ 💦😎

A2E245BD-E0F6-4301-94BA-FCC1B369A764

Hierna hebben wij een groot gedeelte over de Oceaan Drive gelopen waar alle gebouwen in Art Deco stijl zijn gebouwd en geverfd in mooie pasteltinten! Hier een kleine impressie!

CA4F1DAC-0705-412D-B104-EA3DB694884F

Vanuit Collins Ave en Washington Ave zijn wij eerst naar Miami Beach Botanical Garden gelopen.

87738FA2-6342-48FC-829A-0FF9C3B0DFED

Na een korte wandeling door de Botanische tuin zijn wij naar Holocaust Memorial gelopen. Meteen al bij het begin heel indrukwekkend! Het Memorial is gebouwd in 1990 ter herinnering en eerbetoon aan de 6 miljoen Joden die in de 2e wereldoorlog door het Nazi regime zijn omgebracht in de vernietigingskampen. Nog steeds kunnen nabestaanden namen doorgeven om in de granieten tableaus te laten graveren. Het bronzen beeld is een arm die uitgestrekt vanuit de aarde naar de hemel reikt (Love and Anguish/liefde en angst). Echt een aanrader om naar toe te gaan! Toch wel weer even een besef momentje … Verschrikkelijk!

6FE9EA58-5E9C-42DB-800C-C608502A73BC

Op Washington Ave zijn we weer in de Hop on, Hop off bus gestapt richting Wynwood Walls. Naast de glitter en glamour heeft Miami ook een kleurrijke en kunstzinnige wijk Wynwood. In Wynwood zijn vooral aspirant-schilders en graffitikunstenaars actief (op de muren). Wynwood Walls is een verzameling van gigantische muurschilderingen door de wijk Wynwood. Erg mooi 🤩

BE4D737B-283C-4DA0-81E4-5AB7083B9710

Als laatste zijn wij vandaag naar Little Havana geweest! Het was lunchtijd dus eerst even geluncht bij Cubaocho. Dit is echt een Cubaans restaurantje/bar annex museum. Hier hadden we heerlijke Cubaanse broodjes gegeten met een lekker glaasje Mojito. Het was erg goed maar voor Job en Ruben iets te weinig dus die hebben nog wat kip gegeten. Little Havana is het levendige Cubaanse hart van Miami, met Latijns-Amerikaanse kunstgalerieën en drukke restaurants. Cafés verkopen Cubaanse koffie en sigaren. In de winkels en op straat hoor je vooral Latijns-Amerikaanse muziek. Echt leuk om een keer de sfeer te proeven van Little Havana!

BFB6C18C-4C32-4CC6-9005-63CFBF08FB68

Rond 15.30 uur hadden wij weer de bus genomen richting Bay Side! Voor het avondeten hadden wij broodjes meegenomen van Subway want rustig eten hebben wij vanavond geen tijd voor! Eenmaal bij het appartement aangekomen hadden wij ons snel opgefrist en gegeten. Binnen 1 uur zaten wij weer in Metro-Mover richting Bayfront Park waar dichtbij de AA Arena staat! Job is een echte Basketbal fan en als je in Amerika bent, moet je als het kan een NBA wedstrijd hebben meegemaakt! Het was GEWELDIG om hier een keer bij te zijn en om Job zo te zien stralen en te genieten 🇺🇸🏀

B1AD0912-E7E2-48F6-8A65-A553C231FD81

Morgen hebben we ook weer leuke dingen op de planning staan! Nog even een drankje doen en dan lekker slapen in het verrassend mooie Miami 🇺🇸☀️😎❤️

1. Annelies:
    2 maart 2023
    Wat een mooie dag en wat hebben jullie veel gezien, mooie impressie met de foto’s!
    Ik geniet met jullie mee, zo leuk.
    Heb weer een mooie dag vandaag xx
  2. Fam. Rijpsma:
    Ja ook leuk voor ons om nog te kunnen nagenieten 🇺🇸🤩 Dank je wel Annelies 😘
  3. Kees van den Aardweg:
    2 maart 2023
    Een pracht dag voor jullie en ik blijf me erover verwonderen dat jullie steeds maar weer kans zien om zoveel uiteenlopende activiteiten in een dag af te lopen en/of rijden. Ook wij hebben leuke herinneringen aan Miami op één na: we hoorden plotseling schieten, schijnt er ook bij te horen 😢. En wat hebben jullie ook weer heel mooie foto’s bij het verslag gedaan!
  4. Fam. Rijpsma:
    2 maart 2023
    Ja wij viden het een verrassend leuke stad en voelen ons hier veilig 🇺🇸🤩
  5. (O) Ma Rijpsma:
    2 maart 2023
    Weer genoten van de leuke verhalen, en de mooie foto,s .Ook voor vandaag weer een super leuke dag,😘😘
  6. Fam. Rijpsma:
    2 maart 2023
    Ja het is geweldig! Fijn om jullie vandaag even te hebben gesproken en gezien ❤️🤩
  7. Kees van den Aardweg:
    2 maart 2023
    Nog een andere herinnering aan Miami. Irene heeft en smalle leest en wilde Timberland schoenen kopen die ze in NL niet kon krijgen. Evelien wist zeker dat ze in Amerika zou slagen. Winkel in winkel uit, nergens Timberland schoenen te koop. En waarom verkochten ze die niet, zei een vriendelijke verkoopster: “Because Timberland put more money in advertising than in the quality of the shoes” Zo, die kon wel weer 😢 Uiteindelijk toch wel ergens geslaagd en jaren plezier gehad van die schoenen!
  8. Fam. Rijpsma:
    4 maart 2023
    Ja de aanhouder wint! Maar het is hier echt van alles te krijgen tegen meestal leuke prijzen! Hank heeft weer genieg kleding van Tommy Hilfiger 🤩
  9. Sandra Daalen:
    3 maart 2023
    Weer zo'n leuke foto's. Niet gedacht, dat Miami zo leuk was. Echt een aanrader dus.🙂.
    Geniet ervan
  10. Fam. Rijpsma:
    4 maart 2023
    Ja echt leuk om naar toe te gaan! Wel alles van te voren bekijken wat je allemaal wil doen. Heeft ons een hoop tijd bespaard! Een verrassend leuke stad 🇺🇸🤩