Donderdag 2 maart 2023: Miami

3 maart 2023 - Miami, Florida, Verenigde Staten

Goedemorgen vanuit een zonnig Miami ☀️😎 Vandaag hebben we tijd voor een rustig onbijt op “ons” balkon! Wij hadden nog veel eieren over dus een stevig ontbijt met eieren (gekookt en gebakken). Wat een gezelligheid op de vroege morgen 🍳🥚

06A56D17-0535-4DF2-8940-03D8C3185AF1

Na het ontbijt even (o)pa en (o)ma gezien en gesproken (heel erg fijn) ❤️ Het was weer tijd om met de Metro-Mover richting Bayfront Park te gaan. Vanuit de haven van Miami hebben we een boottocht gereserveerd: Miami Millionaire’s Row Cruise.

43E2722A-4830-42A0-81EC-6B4D27216A26

Er is veel van Miami te zien vanaf het water. De boot vaart over Biscayne Bay. En hier zie je dan de huizen van de “Rich & Famous”, haven van Miami, Brickell Key, Fisher Island en de skyline van Miami! Heel mooi om te zien, maar jammer dat de boot geen open bovendek had! Verder zeker een mooie boottocht van 1 uur en 30 min. ⛴️🇺🇸

8083524F-CFFC-4398-B79D-B8A47BC818C8

Na zo’n boottochtje hadden wij een beetje trek gekregen en aan de haven is het prima vertoeven!  Wij vonden een leuk strandtentje: Landshark Bar & Grill. Een lekker drankje met wat nacho’s in het zonnetje ☀️ Genieten 🤩😎

A0805AED-3276-4AF9-9E48-CDCADABA9E49

Daarna hebben we de bus genomen naar South Beach waar we fietsen hebben gehuurd bij Bike & Roll. Even south Beach verkennen op de fiets 🚲🚲🚲🚲🚲

DE4738D4-C1EB-4662-A8DB-90E42E178725

Wij hebben op ons gemakje gefietst en her en der gestopt om wat rond te kijken en foto’s te maken. Wat een gezelligheid op de Oceaan Drive en Collins Ave. Een heerlijke plek om te zijn 🤩

42A2DE7D-8AA2-43A2-B9BE-0FD9466CD4B2

Het strand ziet het er ook heerlijk uit!  Ruben en Job hadden hun zwembroeken meegenomen en zijn nog even de zee ingegaan. De wel bekende strandhuisjes hebben wij in alle kleuren gezien! Ook hier nog even een fotomomentje 💦😎☀️

F011F207-9939-4981-B3BE-E36595B0D33D

Het was alweer snel laat geworden en wij wilden eigenlijk nog even gaan zwemmen bij het appartement, maar daar hadden wij geen tijd meer voor. Nadat wij de fietsen hadden teruggebracht moesten we nog even wachten op de bus. Een ijsje hadden wij deze vakantie nog niet gehad en dat kan natuurlijk niet 🤣

0C8B6DAA-413A-4583-BAC9-6E9F07F57E71

Vanavond nog even gezellig uiteten en voordat wij allemaal klaar waren was het alweer 20.30 uur … Toch nog snel want wij waren pas rond 19.00 uur terug na een heerlijke dag relaxen op en rond de zee 🌊 ☀️ Vanaf het appartement is het ongeveer een kwartiertje lopen naar het restaurant! Wij hebben gegeten bij Marabu Coal Fired Cuban Cuisine. Dit keer hadden we allemaal gekozen voor een Pokebowl. Een erg duur tentje maar wel erg lekker en gezellig ❤️

59D7267B-5E3A-4179-AF32-FB375E6D138F

De wandeling terug hebben wij nog wat kiekjes genomen van de stad bij “ons” in de buurt, Brickell! Wat is het toch een GEWELDIGE stad 🤩🤩

E57F3F7C-23D5-43D1-BDED-1B053217C00A

Het is alweer 24.00 uur geweest. Wij gaan lekker slapen en nagenieten van wederom een leuke dag met elkaar 💛🇺🇸

1. Petra:
    3 maart 2023
    Wat een mooie foto's allemaal en wat een stralende gezichten. Leuk om te zien! 😍
  2. Fam. Rijpsma:
    4 maart 2023
    Ja wij hebben echt geniten van 🇺🇸 en van elkaar! Zo fijn ❤️!
  3. Moon:
    3 maart 2023
    Wow, wow en nog eens wow 🥰🤩
    Wat een geweldige reis zover al, echt op en top genieten.
    Doen jullie goed lieverds! 😘
  4. Fam. Rijpsma:
    4 maart 2023
    Ja het is zo fin hier en zeker om dr nig met elkaar te kunnen ❤️🤩 Dank je wel lieverd 😘😘
  5. Kees van den Aardweg:
    3 maart 2023
    Wat ‘n afwisseling weer vandaag met vele soorten vervoermiddelen, zo kom je nog eens ergens en zie je veel. En aan eten en drinken ontbreekt het jullie ook niet. En over eten gesproken: ik herinner me dat we in een restaurant te Miami na de rekening met tip te hebben betaald van de serveerster te horen kregen: “Is that all sir?” Ik weet niet meer precies hoeveel fooi ik had gegeven, maar ze rekende toch wel op 25% want ze kreeg geen salaris. Waar of niet, ze schepte er wel over op dat ze verschillende rondreizen door Europa had gemaakt. Van de fooien dus! Genieten jullie nog van de laatste dagen en het mooie weer. Zal wel even wennen zijn voor jullie wanneer je terug bent in NL en het werk weer wacht.
  6. Fam. Rijpsma:
    4 maart 2023
    Ja die tips zijn echt belachelijk hoog! In mismi wordt het standaard bij de reking opgeteld 18%) en dan wordt het ook factuur nog gezet: gevraagd hoeveel fooi/tip je er nig bivenop wil geven 🤣🤣
  7. Sandra Daalen:
    3 maart 2023
    Wat een leuke foto's hebben jullie gemaakt. Weer veel gezien en gedaan geniet er nog even van🤩
  8. Fam. Rijpsma:
    Ja zo heerlijk! Ik blijf het zeggen, maar we GENIETEN 🇺🇸🤩
  9. Gerda Dorn:
    3 maart 2023
    Ziet er prachtig uit ! Mooie verhalen en foto’s.
    Fijne terugreis gewenst 😘
  10. Fam. Rijpsma:
    Ja het was/is echt heerlijk Gerda 🤩🇺🇸 Dank je wel 😘
  11. Edwin Erhardt:
    4 maart 2023
    Altijd leuk voor ons Nederlanders om te fietsen op vakantie!😍
  12. Fam. Rijpsma:
    7 maart 2023