Donderdag 23 februari 2023: New Port Richey - Bradenton

24 februari 2023 - Bradenton, Florida, Verenigde Staten

Na een bewogen avond hebben we heerlijk geslapen! Helaas konden wij niet ontbijten in dit hotel. Bij de supermarkt in de buurt diverse dingen gehaald voor een zelfgemaakt ontbijtje. Nog een lekkere koffie to go gekocht en ergens rustig gezeten om van ons ontbijtje te kunnen genieten!

F75959FE-CEEF-4472-AFDE-BCF028F8329E

Vanuit New Port Richy rijden we door naar Clearwater Beach, Pier 60. Wat het is het hier ontzettend mooi! Wij hebben hier een uurtje genoten van de mooie uitzichten en de pelikanen 🤩

F0122F4B-A43F-4EDF-940B-55097C25CF2E

Daarna hebben we een mooie route gereden over de Gulf Boulevard vanaf Clearwater Beach tot aan Treasure Island. 💦😍

image0

Het Salvador Dalí Museum in St. Petersburg is een klein half uurtje rijden en toch mooi om te hebben gezien! Het museum is sinds de opening in 1982 het onofficiële hart van de schone kunsten in Tampa Bay. De bekendste werken misten wel, maar bij schilderijen van Dalí raak je nooit uitgekeken. Zijn werken waren vol van detail en in elke hoek was er wel iets te zien waardoor je voor lange tijd een schilderij kon bewonderen. Vele werken bevatten dubbele beeldvorming. Stukken landschap of objecten vormden een gezicht wanneer je die van een afstand bekeek. De werken van Salvador Dali beelden droomachtige werelden af die een poging maakten om het onderbewuste te bereiken.

C0F47456-0C7E-49FE-B57A-CF3E572EF15C

Dichtbij het museum ligt Spa Beach aan de St. Pete Pier. Hier hebben we een heerlijke freshly squeezes Lemonade gedronken 🍋🤩👌🏼

0FC2BB93-927A-43FC-85F1-EB40773D68B4

Vanuit St. Petersburg rijden willen we over De Sunshine Skyway Bridge richting Bradenton in Sarasota rijden. De beste locatie om te genieten van de Sunshine Skyway Bridge is Fort DeSoto Park. Het uitzicht is geweldig met mooie turquoise wateren in de baai en perfect voor mooie foto’s van de brug. Het park wordt ook wel de Central Gulf Coast paradijs genoemd! Het is hier ook erg mooi 💦☀️

77FD1B75-5554-4A18-9FC6-13177753D6BA
Hierna zijn we weer terug gereden om daadwerkelijk over de Sunshine Skyway Bridge te rijden. Dit was ook wederom de moeite waard 🌁 Fleur heeft een mooie timelapse gemaakt! Helaas kunnen we deze hier niet plaatsen …

image0
Via Ellenton (waar we nog even wat hebben geshopt bij een grote outlet 🛍️) zijn we richting Bradenton gereden. Voor ons hotel zat een Cracker Barrel waar we wederom heerlijk hebben gegeten 👌🏼Nu lekker naar ons hotel. Een prima ligging en keurig netjes. Lekker opfrissen, relaxen en nagenieten van deze mooie dag. Wat is het hier toch fijn ❤️🇺🇸🤩

1. Edwin Erhardt:
    24 februari 2023
    Zo’n ontbijtje to go heeft ook wel wat! Lekker in de buitenlucht met uitzicht. Leuk die pelikanen hè. Weer een mooie dag gehad. 👍😍
  2. Fam. Rijpsma:
    24 februari 2023
    Ja wederom een heerlijke dag gehad 🇺🇸☀️
  3. Kees van den Aardweg:
    24 februari 2023
    Weer veel leuks en interessants meegemaakt donderdag en er zoals gewoonlijk een mooi verslag van gemaakt met mooie foto’s. Blijft een wonder dat jullie dat in zo’n korte tijd kunnen samenstellen, hier is op z’n minst één professional aan het werk!
  4. Fam. Rijpsma:
    24 februari 2023
    Ja wederom een SUPER dag 🇺🇸 Dank je wel ome Kees! Het valt reuze mee! Voordat we gaan slapen zetten we alles in reislogger! Voor ons ook super leuk om terug te lezen wat we allemaal hebben gezien en gedaan op onze roadtripjes 🇺🇸🤩☀️❤️
  5. Mascha Frencken-Roel:
    8 maart 2023
    Dali, St. Petersburg een surrealistische combinatie in Amerika. Geweldige kunstenaar.