Zaterdag: 18 februari 2023: Kissimmee - Titusville 🚀 Kennedy Space Center

19 februari 2023 - Kissimmee, Florida, Verenigde Staten

Vanmorgen zijn we om 07.00 uur opgestaan, zodat we om 07.30 konden ontbijten in het hotel. Het was een uitgebreid en heerlijk ontbijt (voor Amerikaanse begrippen). Nog wat fruit 🍌 en een koffie (to go) meegenomen en op naar Titusville 🚀.  Het is ongeveer 80 km! We hebben gekozen voor een mooie rustige route en de snelwegen vermeden. Rond 10.00 uur zijn we dan bij John F. Kennedy Space Center . Het begin is al indrukwekkend 🤩

image0

Het John F. Kennedy Space Center is de lanceerbasis en een ruimtevaartindustriecomplex van NASA bij Cape Canaveral op Merritt Island in Florida. Vanaf deze lanceerbasis werden in het verleden de Apollo-vluchten voorbereid. Ook werden er de spaceshuttles gelanceerd. Wat hebben we hier veel gezien en gedaan en qua drukte viel het gelukkig heel erg mee!

image1

U.S. Astronauts Hall of Fame: In het U.S. Astronauts Hall of Fame worden de Amerikaanse astronauten geëerd.

Heroes & Legends: Hier kun je de spanning en de gevaren van de eerste Amerikaanse ruimtemissies herbeleven. Het is een indrukwekkende reis die is ontworpen om mensen aan het denken te zetten over hoe zij een held beschrijven.

Rocket Garden:  hier staan verschillende oude raketten van de NASA’s Mercury, Gemini en Apollo opgesteld.

Bustour: je rijdt langs het Vehicle Assembly Building en het Launch Complex 39. Apollo/Saturn V Center: In het Apollo/Saturn V Center krijg je uitgebreide informatie over de maanlanding in 1969, waarbij Neil Armstrong als eerste voet op de maan heeft gezet!

Atlantis: hier kun je de Space Shuttle Atlantis van heel dichtbij bekijken met zijn laaddeuren open. Ook ervaar je hoe het is om een astronaut te zijn door in een simulator te zitten.

Theater: In het theater worden verschillende films getoond over de ruimtevaart.

image0

Het was GEWELDIG en een must doe als je in Florida bent 🚀🤩🇺🇸

Wat we vandaag ook nog hebben gespot  (langs de kant van de weg): alligators  🐊 🐊

Na een indrukwekkende dag zijn wij gaan eten bij Cracker Barrel! Het was heerlijk. Helaas had Fleur een verkeerde keuze gemaakt  … Iets van dumplins (veel deeg met kip). Het was inderdaad niet lekker. Gelukkig krijg je in 🇺🇸 altijd grote porties dus heeft ze lekker van ons allemaal meegegeten. Bij het restaurant waren ze zo netjes om haar gerecht niet op de rekening te zetten. Bij Cracker Barrel staat homestyle cooking centraal. Gerechten die een Amerikaanse oma zou maken, staan hier op het menu. Dus ben je op zoek naar een typisch Amerikaans recept van grootmoeders dan is Cracker Barrel de place to be 🇺🇸🍴

image2

4. Fam. Rijpsma:
    Je echt GEWELDIG 🚀🤩
  5. Marga:
    19 februari 2023
    Wat een heerlijke dag weer.
  6. Fam. Rijpsma:
    20 februari 2023
    Ja het is zo heerlijk hier Marga en zi dijn im hier weer te zijn 🇺🇸🤩
  7. Kees van den Aardweg:
    19 februari 2023
    We hebben dit deel van jullie reis jaren geleden ook gemaakt. Was toen heel erg druk, alle hotels waren volgeboekt want alle (oud) medewerkers van het Space Centre waren uitgenodigd voor de laatste lancering van een Apollo. Maar door technische problemen kon die lancering niet doorgaan, wat ‘n pech!
  8. Fam. Rijpsma:
    20 februari 2023
    Zo jammer dat de lancering 🚀 niet is doorgegaan … Wij hebben dat ook niet mee kunnen maken, maar door alles wat we daar gezien en gedaan hebben voelt het wel zo! Het was echt GEWELDIG en indrukwekkend! We genieten hier ook van het heerlijke weer en van elkaar! Mooie herinneringen maken ❤️☀️🤩
  9. Mascha Frencken-Roel:
    21 februari 2023
    Klinkt allemaal spectaculair. Benieuwd naar de oma gerechten.
  10. Fam. Rijpsma:
    21 februari 2023