Maandag 27 februari 2023: Florida City/Homestead - Key West

28 februari 2023 - Key West, Florida, Verenigde Staten

Vandaag wederom op tijd op! Ontbijten, tanken en boodschappen doen! Op richting Key West 🤩

Om in Key West te komen, moet je over de US 1. Het is een geweldige route met mooie uitzichten over zee (Golf van Mexico en de Atlantische Oceaan). Op Key West wijzigt US 1 van naam en splitst zich in in North en South Roosevelt Blvd.

0BF93C53-39CE-4EFC-A483-34D31ED352C7

Wij zijn het eerste gestopt bij Blond Giraffe Key Lime Pie in Key Largo. Blond Giraffe Key Lime Pie Factory heeft vele prijzen gewonnen voor zijn recept voor limoentaart, waaronder "Best in Key West" van Key Lime Festival! Buiten in de achtertuin kun je genieten van een heerlijk stuk Lime Pie.  Als je naar de Keys gaat moet je hier zeker even zijn geweest en een stukje Lime Pie proeven 🍰 👌🏼

466FEB12-121A-402D-B5AA-5918BD682370

Vanuit Key Largo zijn we rustig aan doorgereden naar Long Key State Park. Hier hebben we The Golden Orb Trail gelopen en geluncht. Het was een mooie trail, maar niet heel bijzonder …  Het was er op dit moment ook erg droog en hierdoor zag het er dor uit!

3BD03DEC-9F57-4672-B0E1-B5252727F62D

In Marathon is de Turtle Hospital. Deze hadden wij op de planning staan, maar niet gereserveerd. Gelukkig konden wij met de eerst volgende tour mee! Zij gaven een duidelijke uitleg over de soorten schildpadden 🐢 die in Florida voorkomen. Het zijn:

• Green Sea Turtle
  • Loggerhead Sea Turtle
  • hawskbill Sea Turtle
  • Kemp’s Ridley Sea Turtle
  • Leatherback Sea Turtle

De grootste bedreigingen voor de schildpadden zijn de mens, virussen die de schildpadden tumorren geven, plastic, schroeven van boten en visdraad/visnetten. Ook gaven ze een indrukwekkende rondleiding langs bassins waarin gewonde/herstellende schildpadden zwemmen. Het entreegeld wordt volledig gebruikt voor de verzorging/behandeling van de schildpadden 🐢 🐢🐢 Wij vonden het erg leuk en leerzaam. Zeker een aanrader om naar toe te gaan 🤩

1268A6A9-26E7-45C5-84CC-95806314E072
Vanuit Marathon rijden we door naar ons hotel Harborside. Wij konden gelukkig snel inchecken, zodat wij de zonsondergang nog konden zien bij Sunset Celebration at Mallory Square en de pier.  Het was ongeveer een half uur lopen van ons hotel, maar wat was dit mooi! De foto’s zeggen genoeg 🌅❤️

0ACA886C-7A0D-4CA3-A044-0802BDA5AC94

Aan Whitehead Street staat de grote boei met de tekst “Southernmost Point” ook hier wilden wij nog graag naar toe en dit was precies aan de andere kant van Sunset Celebration at Mallory Square! Dus wederom driekwartier lopen, maar ook dit was de moeite waard!

24703AC9-65BC-48E6-8CFE-A767A69EAAF4

Inmiddels hadden wij wel trek gekregen en hebben we heerlijk gegeten bij Kaya. Dit restaurant staat op nummer 2 bij tripadvisor. Leuke en gezellige sfeer met erg goede bediening!

17D9535D-9F3E-417B-A19F-42476847B371

Het was een drukke maar zeker ook gezellige dag met al het moois wat we vandaag gedaan en gezien hebben! Wederom een TOP dag in Florida 🇺🇸🐢💦🤩☀️

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Edwin Erhardt:
    28 februari 2023
    Wauwwww weer mooie foto’s, zeker die van de zonsondergang !!
  2. Fam. Rijpsma:
    1 maart 2023
    Key West is ook zo mooi! Vooral in de avond dan is het echt een bruisend nachtleven!
  3. Annelies:
    28 februari 2023
    Een drukke maar fantastische dag, veel gezien en het eten ziet er heerlijk uit❤️
    Mooie foto’s
  4. Fam. Rijpsma:
    1 maart 2023
    Het was een super dag met inderdaad een heerlijke afsluiting 🇺🇸❤️👌🏼
  5. Sandra Daalen:
    Wat een mooie foto's. Gaaf zeg. Leuk reisverslag ook weer. 😘
  6. Fam. Rijpsma:
    1 maart 2023
    Ja het was ook zo mooi die zonsondergang en alles daar omheen bij de haven! Echt leuk om er te zijn geweest 🇺🇸🤩
  7. Petra:
    Super mooie foto's 🥰.