Maandag 2 oktober 2023: Indianapolis

2 oktober 2023 - Speedway, Indiana, Verenigde Staten

Vandaag ook geen wekker gezet. Wij zijn wederom rustig aan opgestart. Gezellig samen ontbeten 🥐 Het zou vandaag een warme dag worden, namelijk 30 graden! 🥵 ☀️ Erg warm, maar wij vonden het heerlijk na al die regen en kou die we gezien hadden.

Hank, Fleur en ik zijn samen wat boodschappen gaan doen en lekker rond zitten neuzen in de Amerikaanse winkeltjes ☺️ Uiteindelijk zijn we tegen 15.00 uur richting het huisje gegaan waar (o)ma en Job waren.

01480DAA-23C7-4C1F-BD08-B3C46F750D90

Job was nog niet helemaal fit, toch ook de griep gekregen… Dus hij heeft lekker op bed gelegen en met oma in het zonnetje gezeten. Bij thuiskomst hadden we ons even opgefrist want we gingen Ruben weer ophalen van de universiteit om richting downtown Indianapolis te gaan. In downtown zouden wij samen uiteten gaan, omdat Oma ons trakteerde vanwege haar trouwdag (58 jaar) met Opa die van boven mee keek vandaag🌟

We zijn naar Monument Circle gegaan waar het Soldiers' and Sailors' Monument staat. Dit monument wordt erkend als een van 's werelds meest opmerkelijke monumenten. Het bouwwerk is een symbool geworden van zowel de stad Indianapolis als de staat Indiana.

9B854F83-36F3-4B83-B1D3-9A8F570E2082

Het Soldiers & Sailors Monument is het officiële monument van Indiana voor de Hoosiers (werkvolk van Indiana) die dienden in de Revolutionaire Oorlog, de Oorlog van 1812, de Mexicaanse Oorlog, de Burgeroorlog, de Grensoorlogen en de Spaans-Amerikaanse Oorlog.

Wat trouwens erg bizar is, is dat je in downtown je de auto niet kan parkeren … Of het zijn private parkeerplekken of de parkeergarages zijn maar tot 19.00/20.00 uur open! Dus Hank en Ruben waren opzoek gegaan naar een parkeergarage die 24 uur open was. Gelukkig gevonden en de auto prima kunnen parkeren 🚗

IMG_2895

Wij hebben gegeten bij Weber Grill Restaurant. Heerlijk 🤩 Een heerlijk flesje wijn gedronken, waarna (o)ma op der praatstoel zat 🤭 En heerlijke toetjes gegeten. (O)ma en (o)pa 🌟 enorm bedankt voor het gezellige en heerlijke etentje ❤️

7846FD75-9FFB-4533-8435-6DDC3A5F734A

Tijdens de wandeling terug naar de auto kwamen wij voorbij de Indianapolis Artsgarden. De artsgarden ligt in het hart van het centrum van Indianapolis en is een strak icoon van glas en staal (zeven verdiepingen hoog).  Erg mooi verlicht in de avond!

IMG_3113

Na het eten hadden wij Ruben weer afgezet bij de universiteit. Waarna wij weer terug zijn gegaan naar huis. Even nakletsen, douchen en naar bed. Op naar morgen: weer een heerlijk, warme dag 🇺🇸☀️

1. Annelies:
    3 oktober 2023
    Wat een ontzetten gezellig huisje hebben jullie. Zo fijn om een weekje voltallig te zijn.
    Job beterschap. ❣️
  2. Fam. Rijpsma:
    Het huis was echt top! Centraal gelegen, echt fijn 🤩
  3. Petra:
    3 oktober 2023
    Hopelijk voelt Job zich weer snel beter.🍉🍇🥑
  4. Fam. Rijpsma:
    6 oktober 2023
    We zijn allemaal weer beter 🇺🇸😘
  5. Loes:
    3 oktober 2023
    Jeetje dit griepje gaat nu wel de hele family rond, veel beterschap Job 🌸 Wel fijn dat jullie gezellig samen hebben gegeten en geproost op de trouwdag van opa & oma. In gedachten hebben wij meegeproost met jullie 🥂😘
  6. Fam. Rijpsma:
    6 oktober 2023
    Ja het was heerlijk en fijn samen 🍾😘
  7. Sandra Daalen:
    Job beterschap. Gezellige foto's. Geniet van elkaar😘
  8. Fam. Rijpsma:
    We genieten 🇺🇸😘
  9. Kees van den Aardweg:
    3 oktober 2023
    Met dat overwegend mooie weer toch weer een grieppatiënt? Kan natuurlijk ook door de airco komen, best ongezond eigenlijk. Maar jullie hebben weer een afwisselende dag gehad met als afsluiting een diner ter gelegenheid van een bijzondere dag. Die vergeten wij nooit want de dag erna, op 3 oktober 1965 dus, vond de verloving tussen Irene en mij plaats. Tja, dat gebeurde toen nog.
    Naast het boeiende verslag weer genoten van de prachtige foto’s; hier zijn professionals aan het werk.
  10. Fam. Rijpsma:
    6 oktober 2023
    Ja 3 oktober waren jullie officieel verloofd met servetringen 🤣 Zo leuk en nog steeds een TOP stel samen ❤️