Zaterdag 23 september 2023: Washington DC

23 september 2023 - Washington, District of Columbia, Verenigde Staten

Na een goede nacht toch nog niet helemaal fit! Zelf wat fruit gegeten en het verslag verder afgeschreven. De rest heeft lekker kunnen ontbijten om zo weer de dag goed te kunnen starten. Het hotel is prima en netjes 👌🏼🇺🇸

Omdat het vandaag een erg regenachtige dag zou worden hebben we besloten om de planning iets om te gooien! Om 10.00 uur zijn we vertrokken vanuit het hotel richting National Museum of Natural History.  Wij zijn weer opgestapt bij Ballston metro station en uitgestapt bij Federale Triangle. Vanuit hier was het ongeveer 10 minuten lopen naar het museum! Onderweg zien wij het Ronald Reagan Building and International Trade Center gebouw en komen we bij The Smithsonian Urban Bird Habitat.  Leuk om even onderweg mee te pakken!

689F650E-FD81-4CBE-A3BC-0107769A8EC8

Het National Museum of Natural History werd in 1910 geopend om ontdekking en educatie van de natuurlijke wereld aan te moedigen. Het is de populairste museum ter wereld en is 18 voetbalvelden groot!

Eenmaal in het museum zien we eerst The Berns Quartz. Deze was gewonden in 2016 in een mijn in Arkansas en weegt ca. 4000 kilo! Erg mooi 🤩

158B4909-61EA-45C3-89D0-D5B00456C3B9

Daarna gaan we eerst de begane grond verkennen: Birds of the District of Columbia. Wat zijn er toch veel soorten vogels in DC! Erg leuk om te zien. De Amerikaanse Bald Eagle kon natuurlijk niet ontbreken!

A49B3637-4932-440C-AFB8-BF8D7C82074D

Op de 1e verdieping staat in het midden een reusachtige olifant en vanuit daar kun je naar verschillende ruimten. De Fossil Hall, African Voices, Ocean Hall en Mammals (zoogdieren) Hall. Mooi om er doorheen te wandelen en zeker de moeite waard! Na het vele slenteren zijn wij bij de Ocean café even gaan zitten voor een kop koffie en een lunch.

6B1DFCA8-44F4-4861-AE67-2E2794DA681DCF4F8047-2679-4868-BFCD-44C454B93ECA

Op de 2e verdieping hebben je ook nog verschillende ruimten zoals de Bones Hall, Mummies Hall, objects of Wonder, Hope Diamond Hall, Gemms end Minerals Hall en de Research Wing.

1BA18ECF-E942-49AE-B297-A5B0DDD80FF5

Het is een schitterend museum met veel afwisseling. Echt de moeite waard 🤩🤩

Rond 14.30 uur zijn wij  opgestapt bij metrostation Federale Triangle naar Capitol South om naar de Library of Congress te gaan. Hier hebben wij online nog een afspraak kunnen maken, want zonder een online ticket kun je niet zomaar naar binnen wandelen. Rond 15.00 uur konden wij naar binnen! Dat was erg fijn want het weer was niet geweldig vandaag ☔️🌧️

De Library of Congress bestaat uit 3 gebouwen en ligt aan de overkant van Capitol Hill. In 1800 richte het Congres in het Capitool een bibliotheek in. Toen het Capitool in 1814 door de Britten in de as was gelegd, bood Thomas Jefferson zijn persoonlijke boekenverzameling aan ter vervanging 📚 Thomas Jefferson had 6.487 boeken die het Congress kocht in 1815 voor $ 23.950. De Library of Congress heeft de grootste collectie boeken ter wereld, met ruim 1050 km aan boekenplanken. Het was echt ontzettend mooi! Wij hebben onze ogen uitgekeken 🤩

A3878A7E-E344-454F-87D8-3393D51170FD

Vanuit Libary Congres is het een kleine 20 minuten lopen naar US Botanic Garden! Daar wilden wij gisteren nog naar toe maar was niet meer gelukt! Dus vandaag op het programma gezet!

United States Botanic Garden (USBG) is opgericht door het Amerikaanse Congres in 1820 en is een van de oudste botanische tuinen in Noord-Amerika. Via het conservatorium, de nationale tuin en het Bartholdi-park informeert de tuin bezoekers over het belang en de fundamentele waarde en diversiteit van planten, evenals hun esthetische, culturele, economische, therapeutische en ecologische betekenis. De US Botanic Garden is een levend plantenmuseum dat wordt gesteund door de American Alliance of Museums. Het was erg mooi om even doorheen te lopen!

BAE756C1-DB9C-468D-A1C9-88171A8C847D

Vanuit US Botanical Garden zijn wij naar de Federal Center SW metrostation gelopen en hebben wij de metro genomen naar Metro Center. Vanuit hier was het 10 minuten lopen naar het restaurant Old Ebbitt Grill. Hier was het enorm druk en helaas moesten wij driekwartier wachten! Dit restaurant stond op tripadvisor en sociale media erg goed aangeschreven! Het wachten was het zeker waard.  Het was HEERLIJK en het wijntje ging er bij (o)ma wel in 🍷🍇 Echt een aanrader als je in Washington DC bent!!

D52E62F2-20DC-4623-8B8C-46F1CD1988A8

Vanuit het restaurant zijn wij weer teruggelopen naar de metro en uitgestapt bij Ballston. Nog een kleine 10 minuten lopen naar ons hotel! Het was ondanks al die regen een heerlijke dag! Wederom veel gezien en gedaan. Deze keer hadden wij maar 16.000 stappen gezet … GENOTEN van en met elkaar in DC ❤️🇺🇸

1. Annelies:
    24 september 2023
    Zo, weer een volle dag geweest, wat hebben jullie veel gezien.
    Mooi om mee te kunnen kijken.😍
  2. Fam. Rijpsma:
    24 september 2023
    Ja wederom weer veel gezien en gedaan! Een top dag in 🇺🇸🤩
  3. Loes:
    24 september 2023
    Jammer dar het weer minder was, maar fijn dat jullie er toch weer een top dag van hebben weten te maken en ach die paar stapjes, eitje 🤣
  4. Fam. Rijpsma:
    24 september 2023
    Ja genoten en mama had heerlijk gegeten met een lekker glaasje 🍷😘
  5. Sandra Daalen:
    24 september 2023
    Wat hebben jullie weer veel gezien en mooie foto's. Echt leuk.🙂
  6. Fam. Rijpsma:
    24 september 2023
    Het is top hier San! Jammer van de regen ☔️ Maar ook dat hoort erbij! Wederom genioten 🇺🇸🤩
  7. Kees van den Aardweg:
    24 september 2023
    Niet te geloven wat jullie allemaal op een dag doen en heel veel bijzondere indrukken op doen. En tussen de bedrijven door ook nog wat afstanden moeten afleggen. Er gaan dagen voorbij dat ik geen 16.000 stappen zet. . Dat is bij een staplengte van 60 cm. maar liefst bijna 10 km…
    Fijne zondag en weer veel zien , geniet!
  8. Fam. Rijpsma:
    24 september 2023
    Ja veel gezien en gedaan maar ook heerlijk genieten! Jammer van het weer ☔️ Vandaar een dagje activiteiten zoveel mogelijk binnen! Klopt was ongeveer 10 km!