Woensdag 27 september 2023: Niagara Falls 🇨🇦

27 september 2023 - Niagara Falls, Canada

Wat een nacht … ik ben echt doodziek geworden! Zelfs een warme douche hielp niet. In de ochtend zijn Hank, (o)ma, Fleur & Job gaan ontbijten en ik ben blijven liggen! Zo ziek ben ik in jaren niet geweest. Hank, Fleur & Job zijn voor mij naar de apotheek gegaan en hebben medicijnen gehaald (op aanraden van een “Amerikaanse” vriendin van Fleur, Emma! Zo lief dat Fleur haar even had geappt om navraag te doen wat ik het beste kon innemen ❤️ Uiteindelijk heb ik tot 12.30 uur geslapen. In de tussentijd zijn Hank, Fleur en Job de boottocht “Hornblower” gaan doen! Zij vonden het GEWELDIG 🤩

fab158b7-00cf-401d-84b6-3edd05f327029275437b-6072-4f8e-b223-11401fd21760

De pil had inderdaad geholpen alleen leek het of ik een beetje “stoned” was … maar het had wel zijn werking gedaan!

Rond 15.00 uur zijn wij met z’n vijven weer richting de Falls gegaan. Eerst langs de reling gelopen om de watervallen te bekijken, zo mooi! En wat een weer, heerlijk zonnetje! ☀️ Hank (voor de 2de keer) en ik hebben de boot tour (Hornblower). We kregen een regenponcho aan i.v.m. de vele mist wanneer de boot langs de watervallen vaart. ⛴️ Ontzettend leuk om een keer te hebben meegemaakt 🇨🇦😍 In de tussentijd hebben (o)ma, Job en Fleur lekker in het zonnetje gezeten met uitzicht op de watervallen. 😍

93df0247-7cc1-479d-a7e9-1dcdcc63273d493a0b46-f837-4772-9e29-017b8a71f7a2

De waterval bestaat uit drie delen: de Horseshoe Falls, de American Falls en de Bridal Veil Falls. Ze liggen op de grens tussen de Verenigde Staten en Canada tussen de gelijknamige steden Niagara Falls in de Amerikaanse staat New York en Niagara Falls in de Canadese provincie Ontario. De steden zijn verbonden door de Rainbow Bridge, een brug over de rivier de Niagara, stroomafwaarts van de watervallen. 🇺🇸🌁🇨🇦

De Horseshoe Falls, ook bekend als Canadian Falls, is het bekendste deel van de Niagarawatervallen. Ongeveer 90% van het water van de rivier de Niagara stroomt over de Horseshoe Falls, terwijl ongeveer 10% over de American Falls stroomt. De naam 'hoefijzerwaterval' komt van de halfronde vorm die deze waterval heeft. Dit deel van de Niagarawatervallen ligt op de grens van de Verenigde Staten en Canada, voor het grootste deel op Canadees grondgebied.

American Falls, de waterval bestaat uit twee delen: links de eigenlijke American Falls en rechts de kleinste van de drie watervallen Bridal Veil Falls, er tussen in ligt Luna Island.

We zijn tegen 17.30 uur terug naar het hotel gegaan, even wat opgefrist en een restaurantje uitgezocht om vanavond te kunnen gaan eten. Direct maar even een reservering gemaakt. 🍽️

We hebben heerlijk gegeten bij Milestones. En dit keer wél een toetje genomen! Hank Job en Fleur hebben een Key Lime Pie & White Chocolate Cheesecake gedeeld! 🍰 Jammie! 😋 Ik genoot van een cappuccino en (o)ma had nog der wijntje. ☕️🍷 Hank had namelijk een extra vol glas voor (o)ma besteld  😂

ab071afa-663c-446b-af8d-362f31045f10

Na het eten hebben wij bij de Starbucks eindelijk van de “Been there series” espresso kopjes gevonden! ☺️

f6253763-87a3-4dfe-8462-6d8193a782cf

Na het eten zijn Job en Fleur nog even gaan zwemmen in het hotel. Na 3 baantjes trekken vonden ze het wel mooi geweest en kozen ze voor het warm water bad. Heerlijk zo’n 38 graden. 🏊🏼

Hank, Job en Fleur zijn nog terug gegaan naar de watervallen om de vuurwerkshow van dichtbij te bekijken. (O)ma en ik hebben het kunnen zien vanaf onze hotelkamer. Wel ontzettend mooi 🎆🎇 Niagara Falls 😍🇨🇦

b407fa2c-19c7-4f9a-bce2-393590d6c9c6

Nog even een lekkere warme douche genomen en voor het slapen gaan mijn “paardenmiddel” ingenomen! Het was een GEWELDIGE dag 🤩

1. Sandra Daalen:
    28 september 2023
    Wat een mooie foto's. Jullie zijn echt aan het genieten.
  2. Fam. Rijpsma:
    29 september 2023
    Ja San heel mooi, maar helaas een flinke griep te pakken gehad! Nu weer fit genoeg om alles weer wat bewuster mee te maken 🇨🇦🇺🇸
  3. Petra:
    Prachtige foto's!
  4. Fam. Rijpsma:
    Dank je wel! Het is ook erg mooi hier 🤩
  5. Kees van den Aardweg:
    28 september 2023
    Fijn Els dat je er weer gauw bovenop bent gekomen want ziek zijn tijdens zo’n mooi uitgestippelde trip is erg vervelend omdat je sommige onderdelen dan moet missen. Maar gelukkig ben je toch nog aan je trekken gekomen op deze dag met misschien wel de indrukwekkendste belevenis. Als altijd je verhaal weer met buitengewone belangstelling gelezen, de reis ‘n beetje meegemaakt waarbij de prachtige foto’s méér dan een handje hebben geholpen.
  6. Fam. Rijpsma:
    29 september 2023
    Ja gelukkig weer dit genoeg om alles te kunnen zien en doen! Niagara Falls was GEWELDIG 🇨🇦🤩
  7. Marga:
    28 september 2023
    Wat een heerlijke dag is het geweest als ik dit zo lees, mooie foto’s en zeker die avond foto’s prachtig. Fijn dat beide zieke weer opgeknapt zijn want dit wil je niet tijdens zo’n mooie reis. Heerlijk dat (o)ma in staat is om deze reis met jullie te maken, dat geeft goede herinneringen.
  8. Fam. Rijpsma:
    Het was PRACHTIG 🇨🇦🤩
  9. Loes:
    28 september 2023
    Oh gelukkig dat je weer bent opgeknapt sis en fijn dat Hank nog een 2e keer met jou mee is gegaan, zodat jij er ook nog van kon genieten. En zo te lezen heeft mama ook genoten met Fleur & Job 😊
  10. Fam. Rijpsma:
    29 september 2023
    Ja het was echt zo bijzonder en het weer was heerlijk ☀️☀️ Niagara Falls was echt heel mooi 🇨🇦🤩
  11. Edwin Erhardt:
    29 september 2023
    Mooie foto’s !!!! Lekker genieten samen.
  12. Fam. Rijpsma:
    Dank je wel Edwin! Gaan ze zeker doen 😘