Donderdag 28 september 2023: Niagara Falls - Sandusky

28 september 2023 - Sandusky, Ohio, Verenigde Staten

Na een prima nacht zijn wij rond 07.30 uur opgestaan! Nog even een lekker ontbijtje genomen. Het hotel (DoubleTree Fallsview Resort & Spa by Hilton) was fantastisch 😍 Echt een aanrader als je naar de Niagara Falls gaat en dan een van de hoogste kamers boeken (daar betaal je ook voor), maar dan heb je wel een grandioos uitzicht vanaf je hotelkamer 🤩 Natuurlijk hebben wij hier ook weer een bedankje achtergelaten! Het was er allemaal zo schoon en netjes. TOP!

Ons advies is om aan de Canadese kant  te overnachten om de watervallen en alles er omheen te bekijken! De watervallen bestaande uit drie delen: de Horseshoe Falls, de American Falls en de Bridal Veil Falls waren echt geweldig om te bekijken 🌁🇨🇦🤩

BC1528A5-E693-4385-A751-28C4E17F5D36
Vandaag zijn we weer over de grens gegaan van Canada naar USA. Dat ging (ondanks de lange rij) vlotjes. Wat vragen van: waarom ben je in Canada geweest? waar ga je nu naar toe in Amerika? En wanneer vlieg je terug naar Nederland? De paspoorten werden bekeken en dat was alles!  Vanuit Buffalo hebben we een mooie route gereden naar Erie.  Rond 14.00 uur boodschappen gedaan en even geluncht met een lekkere kop koffie to go. Rond 16.30 uur waren we in Cleveland.  Even gestopt bij de Cleveland sign.

C6CDE580-63D8-4196-86A6-4C030DEB46B8

Helaas waren wij aan de late kant om nog naar Rock & Roll Hall of Fame te gaan! Toch nog maar even langsgelopen om een glimp op te vangen!  De Rock and Roll Hall of Fame is een museum in de Amerikaanse stad Cleveland, gewijd aan het vastleggen van de geschiedenis van beroemde of invloedrijke rock-'n-rollmusici, -producers en anderen die hun stempel op dit muziekgenre hebben gedrukt. Jammer dat wij het niet meer van binnen konden zien …

92944E95-5539-45DC-ABD7-E8D8ECD66B81

Daarna zijn we nog naar het stadium Cleveland Cavaliers NBA 🏀 gereden, maar ook deze was gesloten! Toch hebben Fleur en Job nog een paar foto’s kunnen schieten.

Het was tijd om door te rijden naar Sandusky waar we hadden afgesproken met Barb & Bob. Deze mensen hebben Rob ontmoet toen zij in Nederland op vakantie waren. Zij sliepen in Golden Tulip Jagershorst waar Rob werkte. Hij heeft hen allerlei tips gegeven en met veel dingen geholpen. Later was er een pakket met brief vanuit de USA naar Nederland gestuurd voor Rob en zijn collega’s. Echter heeft Rob het pakket nooit zelf meer gezien, omdat hij toen al was overleden 💫 (O)ma heeft Bob en Barb een brief geschreven met deze trieste mededeling en ik heb mijn nummer achtergelaten waardoor we contact konden houden. Afgelopen mei waren Bob & Barb in Nederland en toen hebben wij ook met z’n allen afgesproken (ook Ruben, Paul & Loes) en gezellig geluncht.

Voordat we naar het restaurant gingen hebben wij ons eerst even in het hotel opgefrist. Wij hadden afgesproken bij Olive Garden. Zij wonen in Oberlin ( ca. 45 minuten rijden naar Sandusky). Het was erg gezellig. Veel gekletst en geluisterd naar al hun verhalen! Zij hadden ook een kalender gemaakt met foto’s van “onze” Rob ❤️💫 erop! Zo ontzettend lief! Ook hadden ze een hele tas meegegeven met lekkers voor Ruben en zijn medestudenten 🍫🍪

Het was een erg leuke en gezellige avond met onze Amerikaanse vrienden 🇺🇸💛

98741DAD-09A9-4E5F-9DCF-BB043CC2F531
Na het eten zijn we terug naar ons hotel gegaan en daar nog even met z’n tweetjes bij het haardvuur gezeten 🔥 Daar raakte wij nog even aan de praat met een gezellig stel ook uit Ohio!

C4299B71-5B52-4BAB-88AF-DD1536C00EC7

Rond 23.00 uur zijn wij naar bed gegaan. Nog even Ruben gesproken en morgen gaan wij hem dan eindelijk zien in Indianapolis. Zo fijn ❤️ Ruben kwam er deze week pas achter dat het dit weekend familie weekend is op de Universiteit dus dat komt mooi uit voor ons!