Vrijdag 29 september 2023: Sandusky - Indianapolis

29 september 2023 - Indianapolis, Indiana, Verenigde Staten

Na een gezellige avond met Bob & Barb zijn wij heerlijk wakker geworden. Het was een prima hotel! Dit hotel hadden wij niet zelf geregeld maar het hotel wat wij hadden geboekt had stroom problemen en konden hierdoor geen gasten ontvangen. Dit hadden zij ons laten weten en met goedkeuring van ons dit hotel geboekt voor dezelfde prijzen en condities!

Om 09.00 uur zijn wij gaan ontbijten. Daarna de koffers gepakt en een koffie to go mee☕️ Het idee dat wij Ruben vandaag weer zouden zien was zo fijn 💛 Vandaag hadden wij geen stops ingepland om dingen te gaan bekijken, want het was zeker 4 uur rijden  🚗 naar Butler University Indianapolis.

Op naar Indianapolis, maar eerst nog even langs de Cracker Barrel gegaan om een magneetje te kopen van de staat Ohio voor ons magneetbord in het tuinhuisje. De schommelstoelen  stonden er zo uitdagend bij dat Fleur en ik het niet kon laten om nog even samen te schommelen! Fleur zag nog een mooie kerstbal van een luiaard hangend aan een candy cane. 🦥 Deze ook nog maar even voor haar gekocht. Zo leuk om te zien hoe blij ze dan kunnen zijn met zo iets kleins. Kind blij, mama blij

7f8e308b-dff7-4ec8-a911-88d424462157

Na zo’n 2 uurtjes gereden te hebben zijn we bij een tankstation gestopt en hebben we even een plaspauze gehouden. Ook de benen even gesterkt en een broodje gegeten. Wederom een koffie to go gehaald met lekkere siroop erin. Fleur en ik namen pumpkin spice 🎃 Heerlijk 😋

Onderweg hebben Job en Fleur het dobbelspel zo Clever gespeeld 🎲 En wij hebben van de muziek genoten en het landschap! Net Nederland maar dan veel meer ruimte en geen drukke wegen! Toen we nog maar zo’n 30 minuten moesten rijden, zijn we toch nog even gestopt om de beentjes te strekken. Allemaal even gewandeld en wederom bij de Cracker Barrel naar binnen gegaan om een magneetje van de staat Indiana te kopen. Hoe dichterbij wij bij Ruben kwamen, hoe beter het weer werd! Het was zelfs warm! Zo rond de 25 graden met zon ☀️ ☀️ in Indianapolis!

Nog een paar minuten en dan gingen wij Ruben zien! Ik heb hem een laar minuten van te voren geappt dat we er bijna waren! De auto hadden wij even illegaal geparkeerd bij Butler University en we zijn uitgestapt. Kijken waar Ruben was/vandaan zou komen. Al vrij snel zag ik hem aankomen lopen samen met Jack! Zo FIJN om hem weer in mijn armen te kunnen sluiten ❤️ Hij zag er erg goed en happy uit!

Zo te zien was hij ook wel erg blij om ons weer te zien en zeker ook (o)ma waar hij direct naar toe liep. Wel heel speciaal dat je oma van 83 je komt opzoeken in de USA 🇺🇸💛

7d90c2aa-4bdc-4dcf-a3dd-7eee8415d524

Na elkaar weer geknuffeld te hebben, lopen wij allemaal met Ruben mee naar de Campus waar hij woont, het Fairview gebouw! Wat ontzettend mooi is het gebouw van binnen en zelfs voorzien van een lift! Zijn kamer (nu in het echt) gezien! Het zag er allemaal TOP uit 🤩 Binnen in het gebouw hebben we ook nog 3 andere internationale studenten ontmoet, namelijk: Sam uit Engeland 🏴󠁧󠁢󠁥󠁮󠁧󠁿 , Petter uit Zweden 🇸🇪 en Geetika uit India 🇮🇳 Leuk om hun ook even te hebben gezien!

d8f23c48-34d8-4a3e-a4d8-bf2e60342cfb

Ruben vertelde dat hij net als de andere internationale studenten een trui had besteld en deze had Miss Bobby voor hem klaarliggen.  Dus die gingen we natuurlijk even gezamenlijk ophalen. Miss Bobby is de leerling coördinator voor de internationale studenten. Wat een leuke en lieve vrouw! Ook hebben we Aman ontmoet een jongen die studeert astrofysica. Hij gaat ons deze week een tour geven door het observatorium. Super gaaf ⭐️🌌

Dit weekend is het trouwens ook het familie weekend op de universiteit. Nu wij de Universiteit hebben gezien, snappen wij heel goed dat Ruben zich hier helemaal thuisvoelt! Die paar mensen die we nu al hebben ontmoet (ook een Nederlandse professor waar Ruben les van heeft zagen en spraken wij nog even op de Campus) zijn allemaal zo vriendelijk en ook de Universiteit is ontzettend mooi opgezet 🤩

cfb7cf4e-bf9c-42a6-9ad5-086e0ee9aeb5

Ruben blijft vannacht bij ons slapen dus hij is even samen met Fleur zijn spullen gaan halen! Wij hebben even in het park gezeten en genoten van het lekkere weer!  Ruben had ijsjes meegenomen (vanuit de plek waar hij meestal ‘s avonds eet) als toetje voor vanavond en eigenlijk speciaal voor onze ijsjes monster, Fleur🍦 🤣

Wij zijn rond 18.00 uur in een volle auto naar het huisje gereden die we hebben gehuurd voor de komende week. Deze ligt ongeveer 12 minuten van Butler University vandaan. Eenmaal daar aangekomen hebben wij alles uitgeladen en zijn Hank en ik boodschappen gaan doen bij de Walmart 🛒

In de tussentijd hebben Fleur, Job, oma en Ruben de tafel gedekt en hebben zijn wat ideetjes op de planning gezet om de komende dagen te gaan doen, naast dat Ruben gewoon zijn lessen moet volgen.

Na de boodschappen hebben wij meteen eten meegenomen voor vanavond! Pizza’s 🍕 We hebben heerlijk gegeten en gekletst. Na het eten hebben wij Ruben wat spulletjes uit Nederland  🇳🇱 gegeven! Zoals pepernoten, stroopwafels, Jodenkoeken, Haagse Hopjes en watermeloen snoepjes. Ruben was er blij mee, want zijn voorraad was bijna op 😂

149bc25e-8d95-410d-8b54-4ebad24c0768

De mannen hebben nog een film gekeken. Ik heb nog even alle bonnetjes en betalingen netjes opgeborgen en daarna lekker opgefrist om te gaan slapen 💤

Hank heeft de afgelopen dagen veel gereden! Wat boffen wij toch met zo’n goede chauffeur ❤️ 🚘

IMG_2990

Zo fijn om weer even met je hele gezin compleet te zijn, samen met (o)ma en Job in 🇺🇸❤️ 🇺🇸❤️

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Loes:
    30 september 2023
    Wat heerlijk dat jullie weer samen zijn! Ruben ziet er ook heel gelukkig uit! Geniet lekker samen en geef Ruben een dikke knuffel van ons 😘
  2. Fam. Rijpsma:
    Ja en Ruben was zo blij om (o)ma weer te zien ❤️
  3. Kees van den Aardweg:
    30 september 2023
    Wat ‘n leuk verhaal weer met mooie foto’s zoals altijd. Een van de vele hoogtepunten van deze reis waarom het allemaal begonnen was, het weerzien van Ruben. Geniet samen van deze week.
  4. Fam. Rijpsma:
    Ja ome Kees! Nu even lekker relaxen met elkaar ❤️
  5. Marga:
    1 oktober 2023
    Wat heerlijk om dit verhaal te lezen, dit moet voor jullie een heerlijke dag geweest zijn, om met zijn alle samen te zijn. Heel veel plezier deze week met het gezin incl oma natuurlijk 😀
  6. Fam. Rijpsma:
    Ja Marga het is heerlijk zo samen ❤️