Woensdag 4 oktober 2023: Indianapolis

4 oktober 2023 - Indianapolis, Indiana, Verenigde Staten

Vandaag ons laatste dagje in Indianapolis! Wij zijn vanmiddag nog één keer Downtown gegaan om nog de laatste dingen te kunnen zien!

Hank had een goede en betaalbare plek gevonden om de auto te parkeren bij Central Library Parking Garage. De mensen in de bibliotheek keken ons nogal vreemd aan omdat we dwars door de bibliotheek naar buiten moesten… 😂

Eerst zijn wij naar American Legion Mall gelopen. American Legion Mall is het begin van een culturele trail en is een populaire plek voor festivals in Indianapolis.

9D9AE980-DB82-44E4-AFE6-29F8EC69400E

Tijdens onze wandeling kwamen wij voorbij de Gold Star Families Memorial Monument, Indiana World War 2 Memorial en de Indian Korean Memorial.

82C0A837-F826-4859-8543-A77D32215AE73CD6529E-54EC-4F92-A93E-D4259FAD040D

6024E61F-4DCC-4538-9713-25C9BCF09FAF
Daarna zijn wij nog even naar het Indiana War Memorial & Museum geweest Het bevat de geschiedenis van Indiana's dappere veteranen vanaf de Slag om Tippecanoe, via de verschillende oorlogen waarin we betrokken zijn geweest, tot nu.

Tot de interessante tentoonstellingen en tentoongestelde voorwerpen behoren de USS Indianapolis (CA-35) Gallery, talrijke militaire vuurwapens en uniformen, een AH-1 Cobra-aanvalshelikopter en honderden andere artefacten, foto's en documenten. Helaas was een deel van het museum in onderhoud. Wederom erg indrukwekkend, maar voor nu toch wel genoeg War Museums en Memorials gezien 🤣🇺🇸

45D0AE49-A070-4882-9B50-93A1A4AC901C

Fleur en Job zijn nog naar het Pacers Stadion gelopen! Een echte basketballer moet hier toch wel even zijn geweest 🏀 Hank wilde nog even naar het Lucas Oil Stadion voor een magneetje die had hij de afgelopen keer toen hij er was nog niet gekocht! Mama en ik hebben heerlijk in het zonnetje gezeten aan de Obelisk Square☀️☀️

55D7C608-DA21-4C5A-8DB6-3AE02DF36E33
Huwrna hadden wij nog even tijd om te relaxen en wat te drinken in het huis. Wat is het toch een fijn huis met alles erop en eraan en overal dichtbij!

Rond 16.15 uur waren wij weer bij Butler University. Daar hebben we eerst nog even een Starbucks ijskoffie gedronken en wat gekletst met de vrienden van Ruben. Ook nog even een kopje gekocht van de Been There serie: Idiana. Hier zat ook een fanshop bij van Butler University waar ze echt van alles verkopen! Ruben vertelden ons dat veel Amerikaanse ouders echt van alles hebben gekocht omdat ze zo trots zijn dat hun zoon of dochter daar studeert … Wij hebben het gehouden bij een magneet voor op de koelkast 😅

4709571A-1A0D-4545-8802-3E0A7359CC15
Wat een leuke groep mensen heeft Ruben toch om zich heen. Erg leuk om ze te hebben ontmoet. Hierna nog een klein uurtje een rondleiding gehad op het terrein en in de gebouwen op de university. Het is allemaal mooi en netjes verzorgd. Hier een impressie 🤩

F20FD7D1-8F91-47C7-950E-7C1A109625D2

Daarna zijn wij nog voor de laatste keer deze vakantie met Ruben een hapje gaan eten bij Mama Carolla's Old Italian Restaurant. Deze hadden wij gevonden via Tripadvisor en was dichtbij de Universiteit. Ook het parkeren gaar hier gelukkig wat makkelijker dan in downtown Indianapolis.

9C45629E-CA0B-4F3C-BE12-16663AE1161C

Het was heerlijk en wij hebben genoten samen 🥰 Ruben weer afgezet bij de Universiteit en afscheid genomen! Deze keer vonden wij het niet zo moeilijk omdat hij hier prima zit! Leuke mensen om zich heen heeft en met volteugen geniet van zijn avontuur ❤️🇺🇸 Ruben geniet van deze geweldige tijd! We gaan je zeker missen … Bedankt dat wij een kijkje mochten nemen in jouw leven op de Campus van Butler University 💙

864C67D2-05EA-4ED1-AAFE-EA5CE8531F07
 In het huis hebben we alles een beetje opgeruimd, onze tassen weer gepakt en klaargemaakt om lekker te gaan slapen 🛌 😴

Morgen gaan wij op tijd weg voor onze laatste dagen in Chicago 🇺🇸👌🏼

1. Petra:
    5 oktober 2023
    Wat fijn dat jullie samen zo genoten hebben. Geniet van de laatste paar dagen!
  2. Fam. Rijpsma:
    Wij genieten volop 🇺🇸🤩
  3. Marjolein stuive:
    5 oktober 2023
    Wat een interessante reis! Veel plezier nog
  4. Fam. Rijpsma:
    Ja erg mooi Marjolein! We genieten volop 🤩
  5. Moon:
    Wat super dat jullie zo genieten! Prachtige verhalen! ❤️
  6. Fam. Rijpsma:
    Dank je wel! We genieten ❤️🇺🇸
  7. Marga:
    5 oktober 2023
    Wat een fijne dag weer en zo heerlijk de tijd die jullie met Ruben konden doorbrengen.
    Een mooie reis met fijne herinneringen.
  8. Fam. Rijpsma:
    6 oktober 2023
    Het was zo fijn met Ruben! Hij geniet intens daar en het is zo mooi en goed geregeld bij Butler University 🇺🇸💙
  9. Sandra Daalen:
    5 oktober 2023
    Wat een leuke foto's. Fijn, dat jullie het zo fijn hebben gehad met Ruben. Fijn dat Ruben het zo naar zijn zin heeft. Hele goeie reis naar Chicago. Geniet er nog even van😍
  10. Fam. Rijpsma:
    Het was heerlijk met Ruben! Wat een mooie universiteit 🇺🇸💙
  11. Loes:
    7 oktober 2023
    Heerlijk om zo samen te zijn en een kijkje te hebben gehad in het leven van Ruben. Ik kan me voorstellen dat jullie dan toch een stuk fijner afscheid van hem hebben kunnen nemen, want hij heeft het daar fantastisch zo te lezen 👍🏻😊
  12. Fam. Rijpsma:
    7 oktober 2023
    Ja zo fijn im te zien waar Ruben zit! Wat wwn luxe universiteit en leuke mensen heeft Ruben om zich heen! Hij geniet intens 🇺🇸❤️