Maandag 29 juli 2019: Tusayan - Page

29 juli 2019 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Vanmorgen wat later als gepland weggegaan van het heerlijke Hotel Best Western Premier Squire Inn (rond 08.45 uur).

image1

image2

Eerst even koffie en verse jus gehaald voor ons ontbijt. We kunnen geen genoeg krijgen van de Grand Canyon dus we rijden richting de Desert View. Hier heerlijk ontbijtje gehad tussen de herten. Om een trail te lopen hebben we te weinig tijd dus we bekijken nog een paar mooie punten o.a. Yaki Point, Grandview Point en Lipan Point. Wederom heel erg mooi 🤩

image7

image3

image6

image8

We verlaten het mooie Grand Canyon en gaan richting Page door het Navajo gebied (Indianen Reservaat). Na een mooie rit komen we rond 12.30 uur aan bij Horseshoe Bend. Om deze te zien moet je wandeling maken door een zandpad met 2 heuveltjes naar boven (bij 42 graden). Het was warm, maar zeker te doen en de moeite waard! De foto zegt genoeg 🤩

image5

image9

image10

Nog geen 6 kilometer verderop ligt de Glen Canyon Dam met daarachter Lake Powell. Lake Powell lever stroom door de dam alvorens het eindigd in de Colorado River. De Glen Canyon Dam is 216 meter hoog en 475 meter lang. De voet van de dam is 91 meter dik en de top slechts 8 meter dik. Dan dam is gebouwd tussen 1956 - 1966 en erg mooi. We willen de dam graag bekijken vanaf een overlook point! De overloop point was moeilijk te vinden en toen we er waren moesten we een trail lopen om het überhaupt goed te kunnen zien. We hadden het redelijk warm maar vonden het zonde om het niet te doen. Blij dat we het hadden gedaan. Wat een mooi uitzicht en een mooie dam met daarachter Lake Powell 🤩

image11

image1

Het enige waar we nu nog zin in hadden was om lekker te gaan zwemmen! Inchecken bij het motel, zwemkleding aan en vlug nog even de was bij de laundry van het motel doen. Het meeste van de kleding kon in de droger en rest over de stoelen bij het zwembad in het ☀️ laten drogen 🤣 Alles is weer lekker schoon en fris! En wij zijn weer heerlijk afgekoeld in het zwembad 💦💦

image2

Vanavond gegeten bij de Pizzeria. Nog even nakletsten, kaarten en reisblog bijwerken. Het was een heerlijke dag in het mooie Arizona 🇺🇸💛

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Kees van den Aardweg:
    30 juli 2019
    Dit is echt een reis om nooit te vergeten en in gedachten reizen we met jullie mee. We krijgen een mooi beeld van alle hoogtepunten aan de hand van de foto's die prima over komen. Jullie zullen wel balen wanneer je op de helft bent, want het tweede gedeelte gaat altijd veel sneller 😪😪.
  2. Fam. Rijpsma:
    31 juli 2019
    Fijn om te lezen! Ja dit is zo mooi om samen te doen. We vinden het nu al snel gaan ...