Dinsdag 6 augustus 2019: Cody - Custer

6 augustus 2019 - Custer, South Dakota, Verenigde Staten

Wat hebben we gisteren genoten! We genieten nu nog na 💛 Na een goed ontbijt gaan we het leuke Cody verlaten. Het hotel was erg goed en leuk van opzet met verschillende opgezette dieren uit Zuid-Afrika 🦏🐆🦓🐅🐘

C9478E42-7B06-44C7-A850-5F263006DE36

Goed uitgerust gaan we vandaag een flinke route rijden door het mooie Bighorn National Forest. Een hele mooie route door de bergen met kleine watervalletjes. We kunnen het niet laten om diverse keren te stoppen en te genieten van dit mooie gebied.

image3

image1

image2

Rond 12.00 uur rijden we de Bighorn National Forest uit en nemen we de snelweg richting Devils Tower. Onderweg nog even wat gegeten en gedronken bij de Mc Donalds en even ons “beest“ voorzien van brandstof. De brandstofprijs is een stuk goedkoper! Ook de ramen mochten wel weer eens schoongemaakt worden 🤣

3C4CCB94-AB9C-497F-B208-5BD96ADD064A

Op de route naar Devils Tower waren wij een uitzondering, omdat we NIET op een motor zaten 😳 Het is een trekpleister voor de motormuizen 🏍 🏍 Wel erg leuk om te zien. We kunnen onze auto parkeren bij het Visitors Center. Een kleine klim naar boven en dan ben je dichtbij Devils Tower. Indrukwekkend! Devils Tower ligt midden in een open vlakte zonder bergen en rotsen in de nabije omgeving. De 250 meter hoge rotsplateau is een heilige plaats voor indianenstammen. De top van Devils Tower is zo groot als een voetbalveld. Heel mooi om te zien en zeker de moeite waard om hiervoor om te rijden!!

image4

image3

7EE0EBFA-2344-4C2D-B451-E5A718B88AB1

image1

Vanuit Devils Tower rijden we rustig aan richting Black Hills National Forest. We blijven 2 nachten in Custer om hier het een en ander te kunnen zien. Custer ligt dichtbij Keystone zodat we zeker naar Mt Rushmore kunnen gaan! Bij het motel veel informatie gekregen over gebied. Nu al zin in! Om de hoek van het motel hebben we een leuk restaurant gevonden met een eigen bierbrouwerij 🍻 We hebben een heerlijke verse groentesoep gegeten en een caesarsalade met kip. Daar hadden we nu allemaal necht behoefte aan. Nog even een stukje gewandeld in Custer. Een leuk plaatsje om te vertoeven. Wederom heel veel motormuizen. Erg vriendelijke mensen en altijd in voor een praatje.

FB43A65F-4042-44E0-8D76-31AEE96F71D4

Het was een lange reisdag maar met al het moois om ons heen en goede muziek in de auto was het een leuke roadtrip dag. Voor nu lekker slapen en morgen weer een nieuwe dag in dit het geweldige 🇺🇸🤩

1. Renee:
    7 augustus 2019
    Ja soms heb je van die lange reisdagen, maar ook die zijn leuk, want er is genoeg te zien. Die bergen en beekjes ik hou er ook zo van. Dat eten klinkt heerlijk , een groentesoepje, dat is wel erg lekker na al die burgers en fries. Mooie avontuurlijke dag weer morgen, ben benieuwd naar jullie avonturen!
  2. Fam. Rijpsma:
    8 augustus 2019
    Klopt Renee en dat is ook niet erg. Het was een mooie rit. Volop genieten hier 🤩🇺🇸
  3. Sandra Daalen:
    7 augustus 2019
    Mooie foto's en weer een leuk verhaal om te lezen.
  4. Fam. Rijpsma:
    8 augustus 2019