Zaterdag 10 augustus 2019: Estes Park (Rocky Mountains)

10 augustus 2019 - Estes Park, Colorado, Verenigde Staten

Rocky Moutain National Park it’s today. Eerst een lekker ontbijtje in het hotel en om 08.30 uur in de auto op weg naar de Rocky’s 🏔

63B74152-660B-4FBF-ADB9-B3CAD48E6D44

De ingang van het park is ongeveer 10 minuten rijden vanaf ons hotel. Dus een perfecte ligging. Nog voordat wij het park binnen zijn spot Ruben herten met een gewei 🦌🦌 We konden er deze keer heel dichtbij komen  Zo leuk om te zien 😍

97A423E7-073F-4919-9976-1FF3D2C5147E

C5A3FF79-ACB0-45F8-B7CC-CD566FCB81F4

En dan zijn we in het Nationaal Park en nemen we de route helemaal naar boven: Trial Ridge Road. Dit is volgens de kenners een route die je zeker moet doen als je in de Rocky Mountain bent!

image1

Vanuit de verte kun je de sneeuw/ijs op de bergen zien liggen! Ondanks dat het wat slechter weer is, kun je het toch goed zien! En wat is het mooi.

image2

Via deze weg komen we ook langs enkele leuke trails. Wij hebben gekozen voor: De Irene Lake Trail (vernoemd naar mijn Peettante 😉). Dit is een leuke wandeling langs het meer met een mooie weerspiegeling in het water 😍

image3

Vanuit dit punt rijden we door naar een van de hoogste punten van de Rocky Mountains. Het is er erg koud ... De temperatuur in de auto gaf 48°F aan dat is ongeveer 9°C 😱 En daar lopen wij dan met een korte broek en een shirtje 😅

AAB38E73-33C1-4960-A051-0861F54A63F2

96ECB4D1-5586-402A-B89A-ADC143222A6E

Bij Forest Canyon lopen we maar het uiterste puntje van de berg en daar maken we nog snel even een foto!

image1

Uiteindelijk komen we bij Grand Lake. Een leuk skigebied van de Rocky Mountains met horeca gelegenheden en allerlei kleine winkeltjes. Bij Bakery hebben we genoten van een heerlijke kop verse tomatensoep.

image3

image4

De dag gaat weer veel te snel voorbij ... We nemen de Trail Ridge Road weer terug om naar Estes Park te kunnen komen. Wederom met vele mooie overlook punten. Wat zijn wij aan het genieten van het mooie uitzicht en de trails 🤩

image2

Onderweg spotten we via de hoofdweg een eland samen met haar kleintje in een open gebied, maar al snel verdwijnen ze tussen de bomen. Om ze beter te kunnen zien, lopen we via allerlei kleine bergweggetjes richting de eland.  De eland steekt plotseling met haar kleintje over naar een ander gebied. Hierdoor kunnen wij ze van heel dicht zien 😍

B9E9F30C-97B1-4E81-8817-A68CC4CE02D5

image4

Het is inmiddels alweer 16.30 uur en we hebben om 17.00 uur afgesproken bij Jan en Anita Dekker. Zij wonen al 28 jaar in Amerika en sinds 2 jaar in Estes Park. Hun zoon is architect en heeft hun huis ontworpen. Zo mooi en de ligging, wauwww 🤩 Gezellig een wijntje met ze gedronken. Wat een leuke en lieve gastvrije mensen. Kan ook niet anders want ze komen uit Brabant 🤣

image2

Van hun hebben we een leuk adresje gekeken om te kunnen eten vanavond. The Rock Inn. Het is inderdaad geweldig. Echt een aanrader met live muziek!

image1

En dan is er weer een dag voorbij in het geweldige 🇺🇸🤩 Later dan normaal gaan we naar bed. Morgen onze laatste dag. Dus vroeg uit te veren om nog het een en ander te kunnen doen in de Rocky Mountain. Voor de laatste keer:Goodnight from Colorado 🇺🇸💛

1. Renee:
    11 augustus 2019
    Wat een prachtdag weer, dan wel geen beer gespot, maar een eland is ook geweldig en nog met een jong erbij, top 👍
    Wat een mooie vergezichten, kan mij voorstellen, dat jullie genoten hebben.
    Wat een leuk restaurant , alles van hout, geweldig!
    Geniet van jullie laatste volle dag!
  2. Fam. Rijpsma:
    We hebben genoten vandaag 🇺🇸🤩
  3. Petra:
    Veel plezier vandaag en alvast een fijne terugreis ! Xxx
  4. Fam. Rijpsma:
    Het was weer super 🇺🇸🤩
  5. Simone:
    11 augustus 2019
    Genieten van de laatste dag van jullie prachtige reis!
    En wat fijn dat we een beetje mee mochten genieten 😊❤️👍🏻
  6. Fam. Rijpsma:
    😘😘
  7. Marga:
    11 augustus 2019
    Wat een mooi gebied weer, prachtige foto’s en dat was weer genieten.
  8. Fam. Rijpsma:
    Ja Colorado is zo mooi 🤩🇺🇸
  9. Kees van den Aardweg:
    11 augustus 2019
    De dagen mogen dan wel snel voorbij gaan, jullie zien op een dag heel erg veel en wij genieten nog steeds met jullie mee. En wat aardig van de Amerikanen om een Trail naar Irene te vernoemen 👍.
    En Brabantse Els, ‘n beetje chauvinisme kan geen kwaad, moet je gedacht hebben 😂.
    Wat zal het jullie trouwens zwaar vallen om de terugreis te aanvaarden en alle het moois dat je gezien hebt achter je te laten.
    Maar de herinneringen blijven, die heb je keurig met mooie foto’s vastgelegd, compliment daarvoor!
  10. Fam. Rijpsma:
    Was ook nog een leuke Trail. Wij zijn nu in Londen 😘😘
  11. Charnelle:
    11 augustus 2019
    Lieve familie, een mooie/leuke dag nog vandaag en een hele goede & veilige terugreis naar Ned.
  12. Fam. Rijpsma:
    Dank je! We zijn nu in Londen 😘😘
  13. Loes:
    11 augustus 2019
    Helaas zit jullie fantastische reis er nu bijna op, maar het was super leuk om jullie te kunnen volgen en mee te kunnen genieten. Voor jullie zelf is dit natuurlijk ook een mooi dagboek vol herinneringen. Geniet nog lekker vandaag, goede reis terug allemaal en tot gauw 😘
  14. Fam. Rijpsma:
    Dank je! We zijn nu in Londen 😘😘