Vrijdag 24 februari 2023: Bradenton - Myakka - Fort Myers

25 februari 2023 - Fort Myers, Florida, Verenigde Staten

Goedemorgen vanuit Bradenton 🇺🇸 Wat hebben wij heerlijk geslapen! Best Western hotels zijn toch altijd prima 👌🏼 Heerlijk ontbijt gehad en op naar Myakka 🐘🐘

Wij gaan vandaag een opvang voor olifanten bezoeken (Educational Elephant Encounter).

DF871CC3-0AA8-4FE6-B81F-65A627A8E8B3
Deze opvang is gericht op het beschermen van de olifant die zowel in Azië als in Afrika bedreigd zijn in het wild vanwege het ivoor van de slagtanden. Op dit moment worden hier 3 olifanten opgevangen:

• Lou: zij is 39 jaar en Afrikaans
  • Carol: zij is 50 jaar en Aziatisch
  • Paddy: zij is ook 50 jaar en Aziatisch

De Afrikaanse olifant is over het algemeen groter in postuur, heeft langere slagtanden en oren, en heeft meer een bochelige rug in vergelijking met de rechte rug van de Aziatische olifant. De Aziatische olifant is over het algemeen kleiner, heeft hele korte slagtanden en twee grote bulten op het hoofd. De drie olifanten zijn vrouwtjes, maar ze hopen bij de Myakka Elephant Ranch over een aantal jaar jongere olifanten te kunnen ontvangen om een eigen fokprogramma te kunnen starten. Zij doen hier dus ontzettend goed werk! Mocht je een donatie willen geven, ga dan naar hun website: https://www.myakkaelephantranch.org

Wij vonden het een interessante en leuke ochtend 🐘🤩

942009DD-78B1-4463-9ACF-A618A6AD39BD
Het is ongeveer 30 minuten rijden vanuit Myakka Elephant Ranch naar Myakka River State Park.  Het eerste wat we zien zijn alligators 🐊 🐊🐊

19D87CE4-2FEA-4B50-9249-7205DB96CC7C

Er zijn mooie trails, de Canopy Walkway & Nature Trail en de Birdwalk. Helaas verwoest door de gevolgen van orkaan “Ian”.  Je kunt met de auto nog wel door het park rijden en daar waar het mooi of interessant stoppen en kleine wandelingen maken! Heel erg mooi gebied met verschillende soorten dieren. De verwoesting van “Ian” is duidelijk te zien …

89F7EC50-FF95-4118-8B86-AAAC158322BF

Vanuit River Myakka State Park rijden we door naar Venice. Hier ligt een heel mooi strand aan Pier 1600 Harbor. Op dit strand heb je grote kans om haaientanden te vinden. Vandaar dat de strandtent naast de pier Sharkey’s heet! Naast Sharky's als je met je gezicht naar t restaurant op t parkeerterrein staat links zit een klein parkje met een omheind meertje daar zitten Alligators 🐊 Venice zelf is ook een heel gezellig plaatsje.

E96D16FA-2336-484D-B301-917FC992FBA2
Vanaf Venice Beach is het toch nog een dik uur rijden! Rond 17.00 uur zijn we weer weggegaan en richting Fort Myers! Onderweg zien we steeds meer schade van de orkaan “Ian”.  Echt vreselijk voor de mensen en natuur …

Rond 18.00 uur komen we aan bij ons hotel. We frissen ons even op om zo (van horen zeggen) naar Ford’s Garage Restaurant in Cape Coral te gaan! Zo op de foto’s zag het er van binnen geweldig uit en dat was het ook! Super bediening, heel mooi van binnen (Ford) en het eten was TOP 🤩🤩

080BA8D0-ED35-451C-87F0-66C405034C9B
Nog een ijskoffie gedronken en nu lekker slapen!  Wij hebben weer GENOTEN 🇺🇸🐘🤩🐘❤️🐘

1. Edwin Erhardt:
    25 februari 2023
    Wat zijn die olifanten toch prachtige beesten. 😍🐘
  2. Fam. Rijpsma:
    27 februari 2023
    Ja zo mooi en ook een gewelidige ranch 🐘🤩
  3. Petra:
    25 februari 2023
    Prachtig die olifanten 🥰. Jammer om te zien dat de orkaan zoveel schade heeft aangericht.
  4. Fam. Rijpsma:
    27 februari 2023
    Zo leuk om dit een keer van dichtbij mee te maken 🐘🤩 Ja de orkaan is hier flink tekeer gegaan …
  5. Kees van den Aardweg:
    25 februari 2023
    Wat mooi dat olifanten opvang centrum! Er is momenteel een discussie op gang over het omgaan met olifanten zoals bijvoorbeeld wat wij in Thailand hebben gezien: kunstjes laten doen. Daarvoor zijn olifanten immers niet op de wereld!
    En die alligators! Jullie komen binnenkort bij de Everglades, interessant om daar een tocht door te maken! En als geintje stopt de begeleider dan plotseling de motor en zegt dat er niet verder kan worden gegaan terwijl je midden tussen de alligators ligt, haha. Momenteel in andere delen van Amerika slecht weer maar jullie zitten goed dus profiteer ervan. Goede trip verder!
  6. Fam. Rijpsma:
    27 februari 2023
    De Everglades was inderdaad geweldig in combinatie met de airboot tour 🐊🤩🇺🇸
  7. Sandra Daalen:
    26 februari 2023
    Wat leuk, dat jullie een opvang voor olifanten hebben bezocht. Zijn echt leuke beesten. Gaaf weer door zo'n State Park. Echt jammer zoveel verwoest door orkaan Ian. 😘
  8. Fam. Rijpsma:
    27 februari 2023
    Ja die ranch was geweldig 🐘 🤩 De orkaan hier aan de Westkust flink huisgehouden …